Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset eller ingen forbindelse i trådløst!?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har XP SP2 regner jeg med? Dette regnes vel som en bug i SP2, men det ser ikke ut til at det kommer noe fix. Har du siste drivere? Jeg fikk dette med den gamle 3com ruteren og USB adapteren jeg hadde. Byttet til en Linksys og problemet ble borte.

Lenke til kommentar
Du har XP SP2 regner jeg med? Dette regnes vel som en bug i SP2, men det ser ikke ut til at det kommer noe fix. Har du siste drivere? Jeg fikk dette med den gamle 3com ruteren og USB adapteren jeg hadde. Byttet til en Linksys og problemet ble borte.

Jeg har sp2 men den der sikkerhetssenteret er deaktiver! :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan ofte få problemer dersom både windows wireless zero configuration, og evt. programvare fra produsent av trådløskort, kjører samtidig.

 

Dersom du disabler zero configuration, og lar produsentens programvare gjøre jobben kan det hjelpe.

 

Du kan også prøve tredjepartsprogrammet Boingo, for å administrere dine tilkoblinger,

Lenke til kommentar
Prøv å slå av krypteringen, å se om det hjelper.

Dvs om det er trådløst du kjører :)

Jeg må jo ha kryptering for å sikre det trådløse nettverke!?!

Du kan også sikre det ved å begrense tilgangen til routeren/aksesspunktet, ved å bare slippe inn godkjente MAC adresser.

 

Kryptering kan krympe rekkevidda til routeren litt, jeg liker tilgang til spesifiserte IP adresser/Mac fordi det er enkelt og greit... Slipper å kødde med krypteringskoder osv når du formaterer datan.

Lenke til kommentar
Du har XP SP2 regner jeg med? Dette regnes vel som en bug i SP2, men det ser ikke ut til at det kommer noe fix. Har du siste drivere? Jeg fikk dette med den gamle 3com ruteren og USB adapteren jeg hadde. Byttet til en Linksys og problemet ble borte.

Dummeste jeg har hørt, at det regnes som en bug.

Det som skjer, er at du ikke har noen gyldig IP adresse. Derfor får du meldingen. Det har altlid vært sånn, men før SP2 fikk ikke brukeren noen melding om dette.

 

Bare for at du bruker telenor & pppoe (og kommer på nett med meldingen), så betyr ikke det at det er en bug :p

 

Men som sagt, prøv å slå av krypteringen for å teste om det fungerer. Kan jo bare slå den på etterpå.. Det høres faktisk ut som om det er problemet her.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Jeg no Telenor Online ADSL som ISP da!?!

 

Hvordan skaffer jeg meg en gyldig IP-adresse da?

 

Hva er forskjell på kryptering og å passordbeskytte den trådløse tilkoblingen?

kryptering og passordbeskytte er nok det samme i denne sammenhengen... Men ta og slå av kryptering, og se om det funker igjen da. Eventuelt bare ta strømmen på rutern, og se om ting løsner.

En siste ting, last ned siste driverene til kortet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg og fikk akkurat samme problemet.. Dell laptopen funker finfint med kryptering, men den stasjonære med SMC pci kort nekter å funke med kryptering på samme måte som hos deg... det samme kortet er også totalt ustabilt med skjult SSID, så virker som om noen trådløse komponenter bare er litt ekstra kranglete..

 

Og hjelper ikke akkurat med SP2 heller..

Lenke til kommentar
Jeg no Telenor Online ADSL som ISP da!?!

 

Hvordan skaffer jeg meg en gyldig IP-adresse da?

 

Hva er forskjell på kryptering og å passordbeskytte den trådløse tilkoblingen?

Hvis du velger passordbeskyttelse vil koden bare brukes for å autentisere den trådløse oppkoplingen. All overføring av data vil da være ukryptert.

 

Velger du kryptering vil koden brukes både til autentisering av oppkoplingen og kryptering av trafikken.

Lenke til kommentar

Dlink 624 + er problematisk å bruke mot Intels trådløse Wlankort - det er ihvertfall min erfaring. I mitt tilfelle spilte det ingen rolle om jeg kjørte med kryptering eller ei. Mistet stadig kontakte med internett selv om jeg hadde kontakt med aksesspunket.

 

Det som hjalp derimot var en firmware oppgradering fra 2.07 til 2.08 beta. Betaen får du ved å kontakte Dlink Norge (mulig du og finner den på nettet, men den ligger ikke ute på Dlink`s web)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...