Gå til innhold

eksamen i morgen, råd om forbereding?


Anbefalte innlegg

Går medier og kommunikasjon Vk1.

 

Vel, jeg har tverrfaglig eksamen i morgen. Ser ikke fram til det.

Uansett, jeg skal legge fram ett todelt prosjekt, som består av cd-cover/webside.

 

http://www.styleaid.no/for-bakside.jpg

http://www.styleaid.no/inlay2.jpg

 

Derfor lurer jeg på om dere har noen råd til hva jeg burde huske på, hva jeg burde forberede meg på, osv.

 

I tillegg, så har jeg valgt disse målene:

 

MIS

 

3d kunne skrive tekster som er tilpasset målgruppe og produkt

 

MD

 

1f kunne bruke ulike fargekontraster

1g kunne bruke ulike formkontraster

1e kunne bruke ulike komposisjonsprinsipper

2c kunne bruke typografi for å strukturere et budskap

 

MP

 

1b kjenne til anvendelsesområder for vektor- og bitmap-grafikk

1c kunne bruke hensiktsmessige filformater, oppløsning og komprimering

 

Takker for alt av råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, har også tverrfaglig eksamen i morgen.

 

Det jeg gjør er å lese ekstra mye på de målene jeg har valgt utifra læreplanen (som faktisk er noenlunde de samme som dine), og i tillegg til dette lese litt om de andre tingene jeg ikke har planer om å snakke om (f.eks. trykking, journalistikk osv.). Man vet jo aldri hva sensor/lærer kan spørre om.

 

Prøv å lag en sammenheng i det du forteller, la det gå en gradvis overgang fra mål til mål. Blir ganske rotete ellers.

 

Jeg har f.eks. planer om å sammenligne den skjermbaserte utgaven med papirutgaven av produktet jeg presenterer, slik at jeg kan dra inn litt om raster, dpi/ppi osv. Press inn så mye som mulig uten å gå for dypt innpå det, så viser du brede fagkunnskaper. Da slipper du kanskje at lærer/sensor spør om noe på slutten, og det er dette jeg vil unngå. Men ikke gå for dypt inn på de andre temaene, la hovedfokuset ligge på målene du har valgt deg ut å snakke om. Det er jo ikke all verdens tid..

 

Riktignok går jeg grunnkurs, men dette er hvertfall rådene vi har fått av lærerne våre. Lykke til på eksamen, da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...