Gå til innhold

Hvilket speilrefleks burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Har fått litt sansen for speilreflekskameraer,siden jeg vil ha et kamera å bli bedre på da mitt sony dcu p73 streiker.. :roll:

 

Men det finnes jo mange digitale speilerefleks kamerer på markedet,men jeg vet ikke hvilket jeg skal velge..!

 

Jeg har sett litt på eos 300d,men vi får se.

 

Viktige kriterier er..

 

Max 6k

nytt eller ubrukt,spiller ingen rolle

MÅ være digitalt..!

 

Det var vel det!

 

Kom med tips!!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kit-objektivet til EOS350D (18-55) selges brukt over alt for tiden... En kan nok gjøre en grei handel på f.eks. qxl.no, bruktmarkedet på akam eller foto.no.

 

Kan anbefale kameraet på det sterkeste! Eller er sikkert 300D også mer enn godt nok for 90 % av folket...

 

Mvh

Fready

Lenke til kommentar
Kit-objektivet til EOS350D (18-55) selges brukt over alt for tiden... En kan nok gjøre en grei handel på f.eks. qxl.no, bruktmarkedet på akam eller foto.no.

 

Kan anbefale kameraet på det sterkeste! Eller er sikkert 300D også mer enn godt nok for 90 % av folket...

 

Mvh

Fready

Tror ikke 350d er godt nok for de siste 10% heller da....

Skal du under 6000,- må det nok bli 300d :yes:

Lenke til kommentar

Gitt rammen syns jeg vel at det er på sin plass at noen nevner Olympus E300 m/14-45 (ekv. 28-90). Ok, så er en del objektiver til 4/3 foreløpig dyre, men du kan kjøpe kit og 40-150-objektivet og få relativt bra kvalitet, 28-300 mm ekvivalent over 2 objektiver for 7500 kroner. (kit'et koster 6250 billigst akkurat nå, og obj. 1300 eller 1400 eller noe sånt). Kvalitetene på zuiko-objektivene skal visstnok være svært bra, og det verserer visst et rykte om noen nært forestående Canon-killere fra Olympus.

Lenke til kommentar
Spar opp 2000kr og kjøp 350D.

Svar heller på det trådstarter spør etter. Er maksgrensen 6000kr, så er den 6000kr. Hadde den vært 8000kr, hadde han nok skrevet 8000kr.

 

300D med kitobjektiv blir det eneste som kommer under 6000kr, men det er ikke dermed sagt at det er søppel så snart 350D har kommet ut. Det tar fremdeles like gode bilder, og de 2000kr han "sparer" kan heller brukes på et bedre objektiv.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

 

Har sett litt på 300d,men også 350d.

 

Men hva er forskjell på disse to?

 

for rundt 8k får man 350d med kitlinsen (suger kitlinse?har hørt rykter om det),minnekort (512mb) og spesiellaget veske til 350 med kitlinsen,syns dette var en grei pris!

 

Men siden jeg vurdere å legge såppas mye i et kamera,så hvorfor ikke legge det i noe skikkelig,heller noe bra og litt dyrere,enn noe simpelt billig som ryker etter en stund... :thumbup:

Lenke til kommentar

Men hva er forskjell på disse to?

 

http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...os350d&show=all

 

for rundt 8k får man 350d med kitlinsen (suger kitlinse?har hørt rykter om det),minnekort (512mb) og spesiellaget veske til 350 med kitlinsen,syns dette var en grei pris!

 

Nei, den suger ikke, men den er heller ikke noe særlig. Ved riktig blenderåpning er den temmelig skarp i senter. Det er et helt greit OBJEKTIV (merk: det heter ikke linse på norsk) å øve med.

 

Men siden jeg vurdere å legge såppas mye i et kamera,så hvorfor ikke legge det i noe skikkelig,heller noe bra og litt dyrere,enn noe simpelt billig som ryker etter en stund... :thumbup:

 

300D er ikke simpelt og billig som ryker etter en stund. I hvert fall ikke sammenlignet med andre kamera i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

cshop selger Olympus E-300 kit med 14-45 objektivet til 6500,-. Dette er jo bare 500,- over din prisgrense, og du får et 8 megapiksels DSLR med et meget godt objektiv (særlig dersom du sammenligner med kit-objektivene hos andre produsenter). Ikke undervurder optikkens innvirkning på bildene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...