Gå til innhold

Kodak EasyShare Z740 eller Canon S2 IS?


Anbefalte innlegg

*EDIT* Glem minnebrikkespørsmålet - kjøper Sandisk eller Lexar. Se derimot mitt andre innlegg i denne tråden om hvorvidt jeg bør kjøpe Kodak eller Canon kameraet!

 

Tenkte og kjøpe meg ett billig og greit ultrazoom kamera i tillegg til de andre kameraene.

 

Har funnet ut at skal kjøpe Kodak EasyShare Z740 fra MPX, til 3 086,- kroner. Virker som ett bra kamera til prisen, og det har fått for det meste gode tester.

 

Bruker SD kort, så jeg kan bruke minnekort jeg allerede har, og det kan bruke AA batterier (som jeg har oppladbare av).

 

Til prisen (og at det bruker SD kort) har ikke jeg funnet noe annet kamera med minst 8x zoom som virker noe særlig bedre.

 

Til slutt; skal kjøpe med ett ekstra 1024MB SD kort fra MPX - ser de har ett merke som heter Memory Corp. Er billig (797,- for ett highspeed kort). Er dette noe ok merke? Har aldri vært borti de før... vet at andre "billigkort" så som TwinMOS og Kingston ikke anbefales, men hvordan er Memory Corp? (Alle SD kort jeg har fra før er Sandisk, men UltraII 1024 koster fort 4-500 kroner mer)

Endret av RogueFreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tenkte jeg bare skulle høre... til prisen sa det vel seg egentlig selv. Har alltid brukt Sandisk kort, og ingen har feilet enda.

 

Jeg har jo såklart tittet på Canon S2 IS, men det har ikke vært på lager noe sted og koster noe mer... men nå ser jeg at XD, MPX, Komplett, osv. har fått det på lager. Hos MPX koster det nå 4 684,- altså ca. 1600 mer enn Kodak kameraet.

 

Forskjellene er 12x zoom istedet for 10x og utsvingbar skjerm på Canon.

Begge er 5MP og bruker SD kort. Kunne jo solgt Ixus'en og heller kjøpt S2 IS... men tror dere det er verdt å legge ut 1600 mer for S2 IS istedet for Kodak kameraet?

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å bumpe denne tråden, siden jeg har forandret emnefeltet totalt.

 

Som sagt, glem spørsmålet om minnebrikke - kommer til å kjøpe Sandisk eller Lexar.

 

Er derimot litt i tvil om kamera. Etter testen av S2 IS på akam må jeg jo bare si at jeg har litt mer lyst på det nå enn Kodak kameraet. Kan få det hos fotovideo.no til ca 4200,-. Bildestabilisator og litt mer zoom. Nyere kamera også og menyer som jeg er vant med fra Ixus'en.

 

Hmmm.. jeg har vel nesten bestemt meg virker det som ;)

 

Vel, gi meg en god grunn til hvorfor jeg burde velge Kodak fremfor Canon da... (eller andre ultrazoom kameraer?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...