Gå til innhold

Nokia 3230 vs 6230i vs SE K700i


Anbefalte innlegg

Bruker malen jeg: Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender:Enkel

-MMS: JA

-GPRS: JA

-EDGE: kjekt å ha

-WAP:JA

-Kalkulator: JA

-JAVA:JA

-Email klient:JA

-Spill:Ikke nødvendig

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Ingen spesielle

-Vekt: minst mulig

-Antenne: integrert.

 

Skjerm:

Farge-/ikke fargeskjerm.

-Over 65000 farger, under 65000 farger: Best mulig

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Jeg har mellom 2000 og 3000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei

 

Diverse:

-Kamera: Ikke nødvendig

-Videokamera: Ikke nødvendig

-Symbian:

-Triband: JA

-Infrarød port: Ikke nødvendig

-Blåtann (Bluetooth):JA

-Minne: Størst mulig

-Minnekort?:Hadde vært kjekt

-Polyfoniske ringetoner: Hadde vært kjekt

-MP3: Hadde vært kjekt

-Radio:JA

-3g(UMTS): Ikke nødvendig

-Wlan: Hadde vært kjekt

- Mulighet for GPS: Hadde vært kjekt

-Batterilevetid: Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Ringing og radio er primærbruk i dag.

 

Skal ha en mest mulig fleksibel telefon (Qtek 9090 er drømmen). Heller allerede i retning av 3230, men er litt bekymret for kompromiet mht batteritid. Leste at lydkvaliteten varierer og en del mellom telefonene.

Om minnekort og mulighetene Symbian gir i forhold til SE K700i er og noe jeg lurer på.

 

mvh

Erlend

 

edit: skriveleif

Endret av Feyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3230 har vist dårlig kvalitet på mp3 spilleren :( ,K700i er en god telefon,

men uten minnekort og edge(jeg tror ikke den har så lang batterilevetid). :hmm:

6230i derimot har skarp skjerm(men litt liten),

megapiksel kamera(noe som 3230 og har),Minekort og Edge. :thumbup:

 

Valget er ditt :)

Lenke til kommentar

Symbian gir ofte flere muligheter til ekstrafunksjoner. Du må derimot regne med at telefonen virker litt tregere enn 6230i. mp3-spilleren på 3230 støtter ikke stereo, bare så du har det i bakhodet.

 

6230i har jeg ikke prøvd, men 3230 var jeg ikke så alt for fornøyd med.

 

hilsen Magnus som bruker

Lenke til kommentar

Kun 200??, mente det var nærmere ca 500 i forskjell. (2795,- for 6230i og 3369,- for k750i, fra MPX)

 

Liker ikke minnekort filosofien til Sony Ericsson heller da, og et mulig MMC kan jeg bruke i kameraet mitt og.

 

Tenkte faktisk litt på denne 6021 som det kom test av her på Amobil i går. Det er jo og en bra telefon men da mister jeg mp3 + radio. Kamera betyr egentlig ikke så mye. Prisen dropper da plutselig til ca 1500,-

 

hmmm....vanskelig dette her, men holder en knapp på lekre 6230i enda.

 

Noe flere meninger?

Lenke til kommentar
Kun 200??, mente det var nærmere ca 500 i forskjell. (2795,- for 6230i og 3369,- for k750i, fra MPX)

 

Liker ikke minnekort filosofien til Sony Ericsson heller da, og et mulig MMC kan jeg bruke i kameraet mitt og.

MPX er én butikk av mange.

 

Minnekortfilosofien til SE er det jo ikke noe galt med. Bruker MS Pro Duo, som faller i pris som en stein i vannet.

 

Nokia bruker MMC, RS-MMC og RS-MMC DV om hverandre. DET blir både dyrt og forvirrende for forbrukerne.

Lenke til kommentar
MPX er én butikk av mange.

 

Minnekortfilosofien til SE er det jo ikke noe galt med. Bruker MS Pro Duo, som faller i pris som en stein i vannet.

 

Nokia bruker MMC, RS-MMC og RS-MMC DV om hverandre. DET blir både dyrt og forvirrende for forbrukerne.

Er i hvert fall mye mer enn 200 kr forskjell på det billigste K750i-alternativet og det billigste 6230i-alternativet. Er vel det som teller når vi sammenligner priser?

 

Angående minnekort; Enkelt og greit kjøp RS-MMC DV så er man sikret et kort som funker i lang tid fremover og som er kompatibelt med telefonen. Kjøper man et annet kort og senere finner en mobil som bruker et annet kort selger man enkelt og greit sitt tidligere kort sammen med den tidligere mobilen.

Lenke til kommentar

6230i er veldig brukervennlig, kjapp, har enkel men innholdsrik kalenderfunksjon, bra kamera og skjerm, minnekort, mp3, radio, edge, ++. Batteritiden kunne vært bedre, men min lever i to dager med flittig bruk. Er jo ikke så aller værst da... :p

Symbian ser ut til å være litt "over-kill" til deg. Masse du ikke har bruk for, og i tillegg får du tregheten...

Lenke til kommentar
Minnekortfilosofien til SE er det jo ikke noe galt med. Bruker MS Pro Duo, som faller i pris som en stein i vannet.

 

Nokia bruker MMC, RS-MMC og RS-MMC DV om hverandre. DET blir både dyrt og forvirrende for forbrukerne.

Har man kun Sony fra før så er det ikke noe problem, men selv har jeg 2 andre enheter som bruker SD og MMC om hverandre. Da der det kjipt å bytte til en tredje type for å gjøre det enda verre. Nei det skulle vært 1 format på minnekort, men dette gjelder jo generlt for all teknologi i dag. Blueray vs HDDVD, osv...Amen

 

MS Pro Duo som du snakker om har jeg faktisk ikke fått med meg :blush: Hvilke andre produsente enn Sony bruker disse ? Ser og at Sandisk log Apacher lager disse. :hmm:

 

Erlend

Lenke til kommentar

Kan du si litt mere hvorfor den er så genial?

 

Holder enda en knapp på 6230i, pga overnevnte lydtrøbbel med 3230 og at jeg ikke ønsker enda et minnekortformat (K750i)

K750i har jo ikke EDGE heller som jeg antageligvis vil bruke :hmm:

 

Noen som kan gi meg input på hvorfor å gå for K750i når kamera ikke betyr så mye?

 

Erlend

 

edit: skrivefeil....

Endret av Feyd
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har vertfall en nokia 3230. Den funker fin for dem som ikke bryr seg så mye om hvor treg den kan være. men jeg mener selv at herregud den er da ikke så treg?? Men de er en fin telefon hvis du liker extra me programmer å stas! Mp3 spillern har litt dårli lyd! men de går fint an å høre på da. Radioen har STEREO og GOD lyd før å si de sånn. Jeg kan verfall anbefale en 3230.

 

Men vertfall! lykke til med valgene dine da :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror jeg har solgt 8 eller 9 3230 på jobben nå. Har tatt imot 6 av dem selv og sendt dem på service. Vet ikke om de resterende også er sendt inn. Dette vitner om en kvalitet som er så som så.

 

For et par uker siden fikk vi tilbud fra nokia om å bli 3230-ambassadør. Vi mottok i den forbindelse en 3230 som vi kunne bruke som demotelefon og dermed forhåpentligvis selge noen ekstra enhetr av denne modellen. Om vi selger totalt 20 stk (eller no) i løpet av sommeren kunne vi beholde denne telefonen.

 

MEN: Etter ca 1 times bruk mottar vi en sms på telefonen og den sier takk for seg. Inn på service med den. Tilbake kommer en reparert 3230. Den ble testet ok på verkstedet. 2 timer etterpå ligger den og skurrer på skjermen mens den slår seg av og på. Norsk går det ikke an å velge på den. Slår seg bare tilbake til svensk.

 

Dermed er det inn igjen.

 

Tror vi tar 3230 ut av salg nå (Samme har vi tiligere måtte gjøre med 3510i, 3200, CFX65 og C1100). Kan ikke prakke en slik laber kvalitet på kundene våre.

Lenke til kommentar

Hvilken telefon anbefaler du av de to andre da Crazysteps? K700i har jeg selv funnet ut er uaktuelt. Men det står nå mellom K750i og 6230i.

 

Leste i en trå her på forumet at man ikke kan bruke sitt eget headsett på 6230i? Kan k750i det? Man mister vel forresten og handfree miccen ved å bruke eget headsett eller er 3,5mm pluggen på selve miccen på mine 2 konkurrenter?

 

Dette veier sålangt for og mot 6230i:

+Pris

+Edge

-Batteritid

-Må bruke nokia headsett for Radio og Mp3 (?)

 

K750i

+Kamera

+Batteritid

+ Eget headsett (?)

-Edge

-Pris

 

Takker for all hjelp sålangt, lært masse om mobil denne siste uken ;)

 

Erlend

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gått for K750.

 

Kameraet er milevis bedre enn 6230i sitt, du kan benytte andre headset enn det som følger med, lyden fra mp3-spilleren er bedre, det følger med USB-kabel i pakka, skjermen er bedre, den er finere (smaken er som baken), menyene er enklere og fungerer bedre, den er en nyutvikling istedet for en videreutvikling av en utdatert modell (6230), du kan oppgradere programvaren selv.

 

Dessuten må du huske på at omdu bor sør for trondheim og benytter deg av Netcoms nett så har du ikke tilgang på EDGE uansett.

Lenke til kommentar

Skjermen på 6230i er riktignok litt liten, men den er ørlite større enn på forgjengeren 6230. På større skjermer er ofte den eneste gevinsten at man får et felt oppe og nede på skjermen for softtast-tekst, antenneindikator, batteri-indikator osv.

 

Forresten går det nå an å endre fargen på bakgrunnsteksten i stand-by modus. På Nokias series 4 telefoner forsvinner jo den svarte teksten galant når man bruker mørke bakgrunnsbilder. På 6230i kan man velge blant en hel rekke tekstfarger. Endelig!!

 

Kameraet på 6230i er vel ikke på nivå med 6630, selv om det har samme oppløsning. Men kamera er ikke det aller viktigste for meg.

 

Dumt at ikke produsentene kjører 3.5mm hodetelefonuttak standard, i det minste på modeller med radio eller mp3-spiller. Men Nokia har en 3,5mm-adapter på tilbehørlisten. Om denne er kommet i salg, vet jeg ikke. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...