Gå til innhold

Ønsker råd når jeg skal kjøpe bærbar til max 16000


Anbefalte innlegg

Pris: max 16000,- er litt fleksibel så at det blir 16500,- går fint hvis det lønner seg.

Merke er uviktig ettersom jeg selv ikke har noen tidligere erfaringer.

Her håper jeg at dere kan hjelpe med å styre unna verstingene.

 

Krav:

*1GB DDR RAM

*Meget kraftig skjermkort

*Intel Pentium M (Dothan prosessor) :thumbup: ...er vel villig til å gi slipp på dette kravet hvis det er teit. :ermm:

 

PC'en skal brukes til spill, video- og bilderedigering. Også til hjemmekino, men det krever kanskje ikke så mye?!? :hmm:

Skal kjøpe BF2 og den må kunne kjøre det og andre krevende spill som kommer på markedet.

 

Utseende, vekt og tykkelse er ikke det viktigste for meg. Jeg vil først og fremst gå for ytelse og stabilitet.

 

Trenger ikke spesielle porter ol. for noen USB-porter (og evt. firewire) er vel med uansett? :hmm:

Bluetooth er ikke et krav, i likhet med WLAN, men hvis det følger med, er ikke det å forakte.

 

Jeg er åpen for forslag om det er noe dere ville ha gjort annerledes, skriv det for all del.

 

Leste guiden til wh1te om hva man bør tenke på før man kjøper PC, men fant ikke ut særlig mye. Fant noen "tilbud" fra forskjellige leverandører, men jeg tør ikke å kjøpe noe jeg ikke vet noe om.

 

Takker på forhånd hvis dere kunne hjulpet meg med dette.

 

------------------

mvh, Lasse

------------------

Endret av LasseNygard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK! Da har jeg satt sammen en Inspiron 9300-PC.

Tror dere denne PC-en vil holde ei stund framover eller er den utdatert ganske snart?

Vil det lønne seg å vente på X800, om det får av å sette det kortet inn i den?

 

Info om den DELL-PC jeg tror vil fungere fint:

 

*Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

*17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

**1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

*512MB 533MHz DDR2 RAM (1x512)

*256MB NVIDIA®

*60GB (5400rpm) IDE harddisk

*Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

*ingen disk drive

*Ingen ekstern lagring

*Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

*Ingen Bluetooth

*Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

*Ekstra Batteri: 9200 sekundært 9-celle, 80 WHr Li-Ion primær batteri (valgfritt)

*Dell™ MG USB 2-knapp schroll optisk mus (IKKE ledningsfri)

*ingen QuickSnap™

*Ingen IEEE 1394

*Microsoft® Works 7.0 (norsk)

*No security subscription

*Ingen ekstra kabler

 

Pris på nett:

17 370,- på nettet

Link til konfigsiden. (må konfigureres på nytt)

 

Bæreveske hos komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303092&cks=PRL - 445,-

 

Riktig RAM til Inspiron 9300 = 533 Mhz PC2-4200 DDR2 200pin SODIMM LAPTOP MEMORY

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305758&view=detailed <-- Komplett.no 1024MB - 1.079,-

Endret av LasseNygard
Lenke til kommentar
Tror dere denne PC-en vil holde ei stund framover eller er den utdatert ganske snart?

Det vil alltid lønne seg å vente :roll:

 

Når X800 lanseres får man ikke tak i den. Når den kommer i buttikken koster den skjorta. Når den ikke koster skjorta lengre lanseres neste killer-brikke..., osv.

 

Men fra kverulering til skryt: akkurat nå er det der et råskinn av en bærbar :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med Zepto Znote 2415W. Denne er en del lettere enn 9300, noe du vil sette pris på hvis du skal ha med pc'en til rundt. På papiret ser zepto pc'en bra ut, men siden den ikke har kommet enda (slutten av juni) så skal jeg ikke si med sikkerhet at den er et kjempekjøp.

 

Jeg prøver å finne en arvtager til min Inspiron 8200 som jeg har vært kjempe fornøyd med. Eneste minuset er at den har er litt tung nærmere 4 kg tipper jeg.

Lenke til kommentar
Hva med Zepto Znote 2415W. Denne er en del lettere enn 9300, noe du vil sette pris på hvis du skal ha med pc'en til rundt. På papiret ser zepto pc'en bra ut, men siden den ikke har kommet enda (slutten av juni) så skal jeg ikke si med sikkerhet at den er et kjempekjøp.

 

Jeg prøver å finne en arvtager til min Inspiron 8200 som jeg har vært kjempe fornøyd med. Eneste minuset er at den har er litt tung nærmere 4 kg tipper jeg.

Tja. Han vil ha kraftig skjermkort, og Zepto maskinen har "bare" X600 som tilsvarer noe rundt Radeon 9700.

Lenke til kommentar

Hei, når du kommer inn på første side trykker du på linken privatkunder, deretter går du ned på neste side der 9300 står med bilde, trykk på det. På neste side får du opp to alternativer, ta det til høyre med orange overskrift der det står mer minne og større harddisk. Da kan du gjøre dine valg der, da skulle du få en pris på 17195.-

Lenke til kommentar
Hei, når du kommer inn på første side trykker du på linken privatkunder, deretter går du ned på neste side der 9300 står med bilde, trykk på det. På neste side får du opp to alternativer, ta det til høyre med orange overskrift der det står mer minne og større harddisk. Da kan du gjøre dine valg der, da skulle du få en pris på 17195.-

Sykt som de har gjemt det andre valget der da :cry:

 

Men wohooo :dribble::thumbup: genialt

 

Takl, beste råd hittil

Lenke til kommentar

Grei pris.

Targus Sport Deluxe sekken er vel og bra, men alt for liten. Plass til 2 tynne bøker + pc-en i den. :(

Den er også tungvint i bruk, et stort lokk som henger over den hele tiden, den ytterste lommen er veldig tungvint også og har dårlig plass. Alt du putter neddi der siger ned så det er vanskelig å få tak i! :(

 

Har bestilt meg XPS-sekken fra Dell og sendt tilbake Targus Sport Deluxe nå. :)

Her er et par bilder av XPS-sekken:

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=72497

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...ssPageName=WDVW

:)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Dell iXPS

Konfigurasjoner:

 

*Intel® Pentium® M prosessor 760 (2.00Ghz, 2MB L2 cache, 533MHz FSB)

*17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

*1024MB 533MHz DDR2 RAM (2x512)

*NVIDIA® Geforce™ Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory

*60GB (7200rpm) IDE harddisk (trenger ikke større)

*Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

*2x 80WHr 9-celle LI-ION primær batteri

*XPS bæreveske (se poster over)

 

Pris: 25 350,- + ca. 500,- for sekken.

 

Bestill du også på www.dell.no ;) (jeg fikk selvsagt en bedre pris)

Endret av LasseNygard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...