Gå til innhold

Diskuter Football Manager!


Anbefalte innlegg

Hei!

Selvsagt vet jeg at FM2005 er et meget populært spill men jeg synes det er alt for lite topicer med Fm eller cm her?!

 

så kan ikke folk som spiller dette spillet skrive litt?

 

- Opplevelser

- Unge Talenter

- Gode Spillere

- Taktikker

- Tips Og Tricks

- Andre Ting

 

Bare diskuter spillet?

 

Mvh Even

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er enig med deg i at det er alt for få tråder om Football Manager her på forumet, men det er jo en grunn til det. Det er vel ikke alle her på forumet som er like interessert i fysiske aktiviteter, og dermed heller ikke fotball :love:

 

Opplevelsene mine i FM2k5 er det så mange av at jeg ikke orker å fortelle om de. Stort sett husker jeg alle de gode savene jeg har hatt, og det er mange gode minner kan jeg fortelle ;)

 

Taktikker er jeg faktisk ganske blank på, selv om jeg har spilt Championship Manager/Football Manager siden 95/96-sesongen. Som oftest sverger jeg til en fire-backlinje bak, og alt etter hvilken motstander jeg møter varierer jeg mellom tre og fem mann på midten. Jeg spiller ofte med en tilbaketrukket spiss som får i oppgave å vinne andreballer og dueller sånn ellers.

 

Av talenter er de to beste jeg har kommet over Freddy Adu (som nå har blitt verdenskjent IRL også, etter å ha vært rå i CM/FM et par år) og Anthony vanden Borre. Nå er det kjedelig å handle inn de samme spillerene i hvert game, så jeg prøver å finne ulike talenter fra gang til gang.

 

Av tips jeg har å gi er det selvsagt kjøp billig, selg dyrt. Dette er basic business. :)

Lenke til kommentar

Hehe, Kan vel si at jeg likte de tidliger Cm spillene bedre en de aller nyeste...

Det spillet jeg husker mest er Championship Manager 3 og Cm01-02

 

Spiller for det meste Fm2005 nå da.

vet om noen tallenter:

- Freddy Adu

- Freddy Guarin

- Vincent Kompany

- Fernando Cavenaghi

- Robinhio

 

Har mange flere, og noen av de som er der er vel ganske kjent i vårs fotball intreserte hverdag,men de ruler på Fm :p

Lenke til kommentar
Hei!

Selvsagt vet jeg at FM2005 er et meget populært spill men jeg synes det er alt for lite topicer med Fm eller cm her?!

 

så kan ikke folk som spiller dette spillet skrive litt?

 

- Opplevelser

- Unge Talenter

- Gode Spillere

- Taktikker

- Tips Og Tricks

- Andre Ting

 

Bare diskuter spillet?

 

Mvh Even

Grunnen til at det er lite FM topicer i dette forumet er www.fmnorge.com

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er lite FM topicer i dette forumet er www.fmnorge.com

Det har du helt rett i, men fmnorge.com er en ufattelig dårlig side på mange måter. Det er riktignok den største Football Manager-siden i Norge, men gjennomsnittsalderen på medlemmene kan ikke være høyt over 12-13. Dette ser man også på mange av postene, og det er generelt sett ikke god nok kvalitet over hele greia.

 

Nei, da er det bedre å holde seg til http://community.sigames.com.

 

Men nå skal det nevnes at det hadde vært veldig fint å fått etablert en tråd om Football Manager 2005 (og snart 2006) her på forumet.

Lenke til kommentar

Nessi: Vi er litt lei av at "den store tråden" om <et produkt> opprettes bare for å bli opprettet uten at trådstarter egentlig har noe fornuftig å komme med. Jeg ser at du her ønsker en saklig diskusjon og opplevelsesutveklsling rundt Football Manager 2005, og det er i og for seg interessant.

 

Men for å unngå at tråden bare blir en chattetråd som raskt blir stengt, vil jeg anbefale deg å starte med å komme med dine opplevelser, tips, taktikker osv. Jeg regner med du har noen, hvis du er interessert i spillet? Dermed setter du standarden for hvordan resten av tråden skal være også. :-)

Lenke til kommentar

Når man tar kontroll over Manchester United er det klart man vil få et kongelag med tiden, og det laget så jo rimelig brukbart ut det ^^

 

Nå liker jeg å holde meg litt nærmere virkeligheten med tanke på taktikker enn kameraten din tydeligvis gjør, men hvis det fungerer er det jo greit.

 

At han har Carrol i mål fremfor Frey er for meg utrolig, men det er vel et valg han har tatt ut i fra "ting" vi ikke kan se ut fra screenshottet.

 

Jeg har for tiden to gamer jeg spiller på. En hvor jeg spiller i Primera med to kamerater. Jeg leder Deportivo La Coruña, en er Barcelona og siste mann er Valencia. Det går greit, og sommeren 2005 vil jeg få 13 nye gode spillere inn i stallen - som forhåpentligvis skal gjøre meg enda mer konkurransedyktig.

 

På den andre gamen jeg spiller på er jeg AC Milan. Jeg styrer topplaget fordi jeg er en smule lei lower league lag. Man starter med en av verdens beste tropper, pluss at man har greit med penger å kjøpe forterkninger med. Jeg legger ved et screenshot så dere kan se på troppen jeg disponerer, samt et screenshot i neste post som viser future transfers. Dette er spillere jeg så å si aldri kjøper, men som jeg ønsker å ha i AC Milan.

Lenke til kommentar

Kult skin du hadde complexion, hvor fant du det?

 

Han F.Cavenaghi er svært go, veldig bra kondisjon, har kjøpt han med Liverpool og han skorer mye!

Kjøpte også A.Vanden Borre, men han ble jo misfornøyd etter noen dager i klubben :S

 

Mine største ønskelte spillere på laget mitt nå er:

- Joaquin

- Pablo Aimar

- Robinho

 

Men har ikke penger siden Liverpool starter med 59mill kr.

Lenke til kommentar

Har spilt Fm05 nesten sammenhengende i et halvt år nå. Jeg vil bare si at etter den siste patchen(5.0.5), er ikke Fernando Cavenaghi lenger helt i toppen når det gjelder spisser. Da er det bedre å kjøpe Robinho, Carlos Tevez eller liknende.

 

*skrivefeil :blush:

Endret av XimeN
Lenke til kommentar

Sitter og spiller FM nå... En speider ga meg en film av en spansk spiller. endte opp med at jeg kjøpte han.. han heter Sergio Garcia og spiller vel på reservelaget til Barcelona. Han var ganske god.

kan noen gi meg en god MH og MS sentral billig og god?

 

Skal ha de på Liverpool.

Lenke til kommentar

Det avhenger av hvilken sesong du er i, men colombianske Freddy Guarin er en av de beste sentrale midtbanespillerne på spillet. Han er 18 eller 19 på starten av spillet, og spiller for Envigado. Verdt ca. 13millioner NOK. Et mer offensivt valg er Diego fra Porto.

 

Hvor mye panger har du til rådighet?? Høyre midtbane er også velbesatt med gode spillere:

Shaun Wright-Phillips(Manchester City),

Bastian Scheinsteiger(Bayern Munchen),

Mauro Esposito(Cagliari)(i 5.0.5) og

Daniel Bierofka(Leverkusen)(uten 5.0.5) er bare noen av de gode spillerne i Fm...

Lenke til kommentar

Var ekstremt intererrester i disse spillene for noen år siden.

Spesialt mye spilte jeg CM04 og 01/02...

 

Må se om jeg finner noen screens fra kongelaget jeg hadde med man U

 

Har FM 05 også, men er ikke like glad i det. Vet ikke hvorfor:S

Lenke til kommentar

Jeg bruker 4.4.2 men gjør om denne litt(spørs etter utviklingen av kampen)

 

Dette er mitt lag:

 

- Spiss: F.Cavenhagi,D.Cisse,M.Baros,F.Morientes

- Midtbane: H.Kewell,I.Biscan,Kapo,S.Gerrard,S.Pongolle,A.L Tallec,L.Garcia

- Forsvar : J.A Riise,J.Carragher,D.Traore,S.Hyypiå,Josemi,S.Finnan

- Keepere : J.Dudek,C.Kirkland,S.Carrol

 

NB: Detter ikke start 11. men de som er mest brukt i kamper osv.

 

Jeg endte på 4plass i P.L og er fornøy etter 1.sessong.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...