Gå til innhold

3200 RAM på 2700 HK, god idé?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden 3200-RAM stort sett er billigere enn 2700 tenkte jeg å kjøpe 2stk 512mb 3200-brikker. Jeg ser for meg at dette burde fungere helt flott, med mye bedre muligheter for vasse RAM-innstillinger og høy fsb. Har en XP2400. (joda, HK er gammelt, men jeg trenger mer RAM og budsjettet er begrenset... :) )

Er det noen som mener filosofien min her er feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må si meg enig med deg... har selv ram med høyere hastighet en hk støtter... og jeg klokker så jeg nesten er ved rammens hastighet og samtidig kan bruke litt stramere timings...

funker fett ;)

Skrevet

Det virker som det er rammen som holder igjen for klokking nå. Prinsippet fungerte i allefall med pc2700 ram på 2100 hk. Kan nesten ikke klokke nå med 2700 hk. Har litt tro på at det er ram som skal til for å hente ut det resten av maskinen kan klare.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kikka litt rundt på prisen på ram, men fant ikke så stor forskjell i prisen på 2700 og 3200. Men prisforskjellen fra foskjellige webshopper var stor! Komplett selger til 549, netshop 495 og PCStyling til 395,- Rart de "store" webshoppene er så dyre. Bare flaks gjorde at jeg ikke bestillte 2stk 512 Kingston 333 hos komplett... :)

Nå har jeg Shark, 520w BeQuiet PSU og 2 stk Kingston 512 333 på vei :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...