Gå til innhold

Billigst bank for enkeltpersonsforetak


Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å etablere et enkeltpersonsforetak i løpet av et års tid eller så, og lurer på om noen har noen tips til billige og gode bank mht priser.

 

Bruker selv Skandiabanken, men deres kontoutskrift til Excel er for dårlig, og jeg mottar ikke alle BBS kvitteringene på innbetalinger til min konto.

 

Tips mottas med takk.

Endret av abrj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ikke mottar alle bbs kvitteringene tror jeg det er noe du burde ta opp.. jeg har aldri opplevd å IKKE motta disse...

 

At excel filen er for dårlig kan du forsåvidt enkelt gjøre noe med. Hvis du laster ned kontoutskriften som en CSV fil, så får du enkelt og greit hver verdi inn i en enkelt rute i Excel. Da kan du enkelt lage en xls fil hvor du refererer til csv filen, og får satt den opp akkurat slik du vil ha den..

dette kan nok gjøres med et relativt enkelt script, uten at jeg har kunnskapen som trengs.

 

For å lagre som en csv fil som blir oversiktlig i excel så må du velge "Feltseperator: Semikolon" og "desimaltegn: Komma" nederst på kontoutskriften.

Lenke til kommentar
hvis du ikke mottar alle bbs kvitteringene tror jeg det er noe du burde ta opp.. jeg har aldri opplevd å IKKE motta disse...

 

At excel filen er for dårlig kan du forsåvidt enkelt gjøre noe med. Hvis du laster ned kontoutskriften som en CSV fil, så får du enkelt og greit hver verdi inn i en enkelt rute i Excel. Da kan du enkelt lage en xls fil hvor du refererer til csv filen, og får satt den opp akkurat slik du vil ha den..

dette kan nok gjøres med et relativt enkelt script, uten at jeg har kunnskapen som trengs.

 

For å lagre som en csv fil som blir oversiktlig i excel så må du velge "Feltseperator: Semikolon" og "desimaltegn: Komma" nederst på kontoutskriften.

Problemet med Excel filen er at den ikke inneholder disponibel saldo ved månedes start og slutt, dette må derfor settes inn manuelt. Dette blir litt for klumsete og åpner for mulige feil. Er ikke noe behov for å laste den ned som CSV.

 

Men er det noen som har tips til en billig og bra bank?

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...