Gå til innhold

PC vs PS3 vs X-BOX360


Anbefalte innlegg

har sett litt på det her nå og etter specs så ser det ut til at en PS3 er det åpenbare valget, men så har jeg sett litt mer her inne på nett å ble usikker og har et par spørsmål:

 

kommer CELL prosessoren til pc?

en kamerat sier at X-BOX360 har 3 prosessorer, stemmer det?

hva slags skjermkort står i X-BOX360?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

cell har ikke 7 processorkjerner men 7 synergiske kjerner . det er noe helt annet. den har derimot to processorkjerner og kjører på 3.2ghz. men ikke tro at den ikke er kraftig for det. den har 300 millioner transistorer opp mot intel pentium 4 extreme edition som bare har 220 millioner. xbox 360 bruker en gpu ikke for ulikt nestegenerasjons ati radeon r500(tror jeg den heter) med 48 unified pipelines som tilsvarer ca. 24 vanlige pipelines. la oss bare si at skulle man hadd en pc like kraftig som xbox360 så måtte man ha en blodsprengt pengbok. det hadde blidd DYRT.

Lenke til kommentar

Cell er ingen x86-prosessor, og det ville da tatt sin tid før man hadde fått skrevet Windows om til Cell-arkitekturen (som er veldig avhengig av SMP/SMT) og lansert det i desktop-PC'er basert på Cell.

 

Cell bruker også XDR-RAM (om jeg ikke tar helt feil), som heller ikke brukes i stor grad i PC-markedet.

 

Jeg tror det tar en god stund (om det noen gang skjer) til vi får se desktop-PC'er basert på Cell-arkitektur (blir omtrent som å se etter PC'er basert på Itanium, for å sette det litt på spissen).

Lenke til kommentar

Tviler på at cell kommer til pc. Hvem trenger sju prosessorkjerner som ikke er optimalisert for den vanlige pc-bruker som ikke engang har software som kan utnytte to eller tre? Å programmere slik software sies å være svært vanskelig, tar lang tid og krever et relativt stort marked for det.

 

Det ser derimot ut som at spillkonsollene snart kan konkurrere med dagens pcer (spesielt stuepcer) når det kommer til muligheter utenfor spill, men pcene vil nok alltid ligge et skritt foran i form av stadig nye muligheter og ny hardware.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...