hotsand Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Wlan fungerer igrunnen OK, men har noen spørsmål -hver gang jeg starter maskinen må jeg kjøre: iwconfig eth1 essid <ESSID> key s:<KEY> Etter å ha kjørt det, må jeg vente ca to-tre minutter, så er alt OK. i /etc/network/interfaces har jeg lagt til følgende: # The primary network interface iface eth0 inet dhcp iface eth1 inet dhcp wireless-essid <ESSID> wireless-key <WEP-128bitASCII> auto eth1 # Korter er: Intel PRO/Wireless 2100 trådløst nettverk, og det står i en Acer TM291 lci. Går det an å få automatisert dette, slik at den kobler seg til automatisk når maskinen startes? Også viss jeg starter maskinen uten nettverkskabel i, så står den _fryktelig_ lenge ved "configuring network" under oppstart...
RattleBattle Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hvis du bruker verktøyet som følger med Ubuntu skal det gå i skjønneste orden. (System -.administration - networking).
hotsand Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Har satt opp via networking uten at det hjalp noko.. Den har fortsatt ingen kontakt med verden før eg kjører: iwconfig eth1 essid <....> key s: <.....> Skjermskot av networking
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Prøvd å trykke "Deactivate" og så "Activate" igjen? "Networking"-kontrollpanelet kan fungere litt rart noen ganger...
hotsand Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Prøvd å trykke "Deactivate" og så "Activate" igjen? "Networking"-kontrollpanelet kan fungere litt rart noen ganger... Det har ingen innvirkning.. Ved neste omstart er det akkurat som det var..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå