Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva bør man gi for en en ok sub?


Anbefalte innlegg

Jeg har en helt grei bilstereo i dag. Lyden er faktisk veldig klar og fin, men jeg savner noe mer bass. Jeg har i dag alpine front og baksett. Jeg trenger ikke noe som slår ut skruene på min gamle bil, men bare slik at det utfyller høytalerene litt. Jeg er i utgangspunktet int. i å kjøpe nytt(svinesund kanskje?). Men hvor mye bør jeg legge i dette? (forsterker, kabler, element og kasse)

Endret av sobelsby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste ville være en aktiv sub hvis du bare er interesert i litt mer bass til å "fylle" opp lyden.

I så fall klarer du deg greit med to lapper.

Hvis du derimot vil invistere i en sub og forsterker (kan være lurt da det gir bedre lyd i fronsettet og lettere å utvide osv) må du nok opp i det dobbelte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig med Epifant her (igjen hehe :D)

Har du ikke forsterker, så få tak i en.

Men om du likevel vil ha mer trøkk i bånn, så vil det alltid lønne seg med en sub.

Har du sans for små og diskrete installasjoner så anbefaler jeg Earthquake SWS 12". Krever knøttlita kasse og er meget lettreven og fin.

For å drive dette kan du handle inn en Lil`Wonder II LW5.830. Her får du også earthquakesuben og alt du trenger av koblingsmateriell. Forsterkern har 4veis delefilter, noe som er knallfint for din bruk. Vet du ikke hva dette innebærer så finner du det ut etter å ha lest i manualen tipper jeg ;) Mer om forsterkern her.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk jeg ville droppet monoblokk og heller gått for en 5-kanals forsterker i dette tilfellet. På den måten kan du oppgradere litt etter litt, og handle inn komponenter etterhvert som du får lyst og/eller råd :yes:

 

Bruk den først til å drive front og baksett, deretter kan du kjøpe en sub om du føler det blir for lite bass (det har man nemlig en tendens til å gjøre etterhvert) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...