Gå til innhold

problemer ved innstalasjon av ny CPU vifte


Anbefalte innlegg

hoho,

 

idag henta jeg den nye cpu vifta mi (artic cooling cool 4 elns :p)

jeg innstalerte den med litt problemer(kjølepastaen var veldig vanskelig)

men da jeg tilslutt fikk den på plass og starta PC'n

begynte pc'n og pipe,akuratt som en sirene..Noen som har peil hva som er feil?

 

-Chris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har no gammalt hovedkort..cant remember exactly.

2,8 intel pentium,ikke overklokka

huff..husker ikke allt :S

 

 

@den andre duden,dråper? :ohmy:

min kjølepasta ligner på kaviar

 

jeg kan jo oxo legge til att når jeg skulle ta av den gamle vifta/kjøleren hang CPU'n igjen :S

Lenke til kommentar
QUOTE 

je gahr en abit HK og min vifte gå med 1500 rpm og på UGURU program på viftekontrol er det hacket av cpu vifte...etter jeg tok bort kacken så sluttet det er å pipe..samme lyd som du har antaglivis... 

 

 

og på norsk?

 

heahe..

 

Noe sier meg at den er varm, har den bra kontakt med cpu'n ?

får du rikket på den, altså sitter den løst ?

Lenke til kommentar
Chrst Skrevet 05/06/2005 : 14:06

  QUOTE 

je gahr en abit HK og min vifte gå med 1500 rpm og på UGURU program på viftekontrol er det hacket av cpu vifte...etter jeg tok bort kacken så sluttet det er å pipe..samme lyd som du har antaglivis... 

 

 

 

og på norsk? 

Det han sier er at han tok ut batteriene av røykvarsleren, i stenden for å slokke brannen... (fjernet overvåkning av viftefart/temperatur)

 

Men som andre sier, bør du først sjekke at du har god kontakt mellom kjøler og cpu. Selv om pastaen din er i kaviar konstistens skjønte du sikkert poenget?

Det skal tas veldig tynt på, tar du tykke lag virker det mot sin hensikt, og isolerer i steden for å lede varmen.

 

Har du samme anntal pinner på den nye viften, 3 eller 4?

Ofte er det en innstilling i bios for dette, står den feil får bios feil informasjon om viftefart, som igjen kan lede til falsk alarm.

 

Men får du kommet i Windows/bios så du kan se hva temperaturen, og viftefarten faktisk er?

Lenke til kommentar
Chrst Skrevet 06/06/2005 : 21:55

  ehum,ska prøve å komme meg inn i BIOS da..

menne,hvor lang tid har jeg før CPU'n brenner opp?

vifta står helt stille... 

Nå må jeg innrømme at jeg blir litt forvirret her :innocent:

Altså hvis vifta ikke går i det hele tatt er rådene du har fått så langt vedrørende kjølepasta verdiløse, da er det selvsagt ikke der problemet ligger.

Da høres det jo mer ut som du enten har en defekt vifte, eller at det er feil på hk/montering...

Jeg vet at noen bioser har mulighet for og skru viften helt av under visse temperaturer, men har ikke egne erfaringer med akkurat det, så andre får svare på om disse ikke går under oppstarten heller (noe jeg vil anta de gjør)

 

Du kan også koble til den gamle og se om den starter med maskinen (for og eliminere feil på hk). Hvor lenge du kan holde på uten at viften går er det ikke noe fasitsvar på. Personlig ville jeg vært rask, og fulgt med på tempen på kjøleren med fingeren.

 

Forøvrig, det jeg nevnte med 3 eller 4 pins plugg skal ikke forårsake at viften ikke går i det hele tatt, men bios får feil hastighetsavlesning om dette er satt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...