Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel bør virkelig skjerpe seg!


Anbefalte innlegg

Hvis dette er feil kategori så vær snill å flytt den.

 

Dette har vært tatt opp mange ganger før men jeg syns det er på sin plass å ta NGT litt i nakken akkurat nå.

Jeg ringte nettopp til kundeservice og fikk beskjed om at jeg var nr. 49 i køen!! Så lang kø har jeg ikke opplevd der før. Har vært på tretti-tallet flere ganger men det er ganske vanlig når man ringer NGT.

 

Greit nok at linjene er bra, men man kan bli så irritert av såpass dårlig kundeservice at en rett og slett benytter seg av andre isp'er. For det er faktisk ikke så store forskjeller på linjeprisene lenger.

 

Hva skjedde etter at TV2 hjelper deg tok opp saken? Ingenting! Det er ganske lenge siden NGT lovet at ventetiden skulle bli kortere, men den har bare blitt lengre. Hvor lang ventetid skal vi som betalende kunder akseptere når vi trenger hjelp?

 

For min egen del så kommer jeg til å ringe en gang til etterpå for å si opp abonnementet grunnet for dårlig kundeservice over de tre årene jeg har vært kunde.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg er helt enig med deg. Det har vært manger hvor jeg har lyst å pakke ned

hele adsl skiten til NGT og stappe det ned i halsen på dem.

Det er pris, hastighet og oppetid som holder meg igjen. Heldigvis har jeg IP tlf. slik at jeg kan ringe dem gratis når jeg først trenger hjelp. Pokker ta kundeservicen deres.

Endret av hqui
Lenke til kommentar

NGT har vel fått det for seg at de taper mindre penger på dårlig kundeservice vs høyere priser. Hvis de ikke har lang kø, får de ingen til å bruke ekspresslinjen som de tar GODT betalt for så da taper de penger der også :p

 

Det er bare slik blir når de som velger ngt er mer opptatt av å få mest båndbredde for pengene enn å få god kundeservice.

Lenke til kommentar

Kva me den ELENDIGE routinga NGT har over alt då? Heilt horribelt at dei ikkje kan ta og få fiksa det. Føler routinga berre blir dårligare og dårligare heile tida. Og den forbanna elendige Cisco routeren eg har dei ikkje vil bytte ut for meg. Vurderar veldig sterkt å bytte.

Lenke til kommentar
Det er ganske lenge siden NGT lovet at ventetiden skulle bli kortere, men den har bare blitt lengre.

Har de lovet det? Og hva er en VIP-kunde?

 

Jeg kommer vel neppe til å anbefale NGT til noen nå - med mindre de har peiling/vet hva det innebærer, eller er studenter. Gamlingen hjemme hadde aldri taklet å måtte vente så lenge på service. Skjønner ikke hvordan NGT kan tjene på dette..

 

Linja mi fungerer omsider strålende, men har kastet vekk et par hundrelapper på å vente i telefonkøa.. Mail går jo an hvis man klarer å vente ei uke på svar. Så jeg er jo godt fornøyd akkurat nå, men gruer meg til den vakre dagen jeg igjen skal prøve å kontakte dem..

Lenke til kommentar

Hadde problem med routeren fra NGT fra dag 1, pluss at jeg fikk tilsendt feil passord for å aktivere denne skiten. Men jeg får si at jeg var en av de "heldige", fikk nemlig betale halv mnd. avgift en mnd. pga. at jeg klaget på at jeg måtte ringe dem for feil de selv står for. Men da må det nevnes at jeg ringte noen ganger før de sendte meg en ny router, som også mister linje forbindelsen (heldigvis ikke like ofte som den første). Nå orker jeg ikke å kontakte dem mer. pga. råtten kundeservice.

Lenke til kommentar

NGT har blitt store, det er problemet. Det er slikt som skjer når de små "heltene" oppnår det de vil, og blir store. De finner ut at virkeligheten faktisk var sånn som de andre advarte dem om.

 

Etter hvert som alle flytter fra NGT til f.eks. Catch, så vil problemene også flytte, og Catch blir plutselig den store stygge ulven.

 

Til alle som klager så forferdelig på NGT er det egentlig bare en ting å si. Bruk en annen leverandør om du er misfornøyd med den du har i dag.

Lenke til kommentar

Fikk de etter mye venting og bruttløfter til å krediterer HELE første faktura. Dette var etter flere ukers venting på en montør som skulle komme som aldri kom og jeg ble sittende hjemme og vente flere dager i løpet ca. 14 dagers tid. Truet faktisk med å ringe telenor og fikse bredbånd via dem, om de ikke fiksa den krediteringa. De de gjorde var at de var så "snille" å kreditere de dagene jeg ikke hadde vært på nett! Ringte klaga, betalte netcom masse penger for køen, snakka med gruppe leder, men han tosken sa "e' kan ikkje se at vi har gjort noke gale altså."

 

Men men, brae priser så neste gang linja skulle bli trøbblete og må ringe KS så sier jeg liksågodt opp heile skiten!

Lenke til kommentar

Hadde bytta, men så synd for meg så er det kun NGT som kan levere SHDSL Delta til 667kr i mnd (er student.).

 

Har selv hatt store problemer med NGT (nevnt i flere tidligere tråder..). Har kommet til et kompromiss inntil videre. Har som sagt SHDSL Delta 2.3mbit i teorien, virkelig hastighet 1.6mbit.

 

Skal bytte ISP med en gang Haugaland Kraft lanserer 10/10mbit her, eller UPC bygger ut 26/1.5mbit her.

 

NGT------> :thumbdown:

 

Hilsen

 

Missfornøyd kunde....

Lenke til kommentar

Linja hos oss detter ut hele tida den. Med en gang jeg flytter her hjemmefra skal jeg få meg alt annet enn NGT. Herregud, jeg tar Telenor om det er så om å gjøre. NGT har nok mistet mange bra kommende kunder her i byen hvertfall. Har allerede overbevist alle på jobben om ikke å kjøpe noe av NGT. :realmad::yucky::sick:

 

Hater NGT av hele mitt hjertet, måtte alle der brenne sakte men sikkert til en stor svart dam!

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
' date='05/06/2005 : 13:28'] Etter min mening, fungerer det optimale supportsystemet slik: Hans Hansen ringer NGT - Legger igjen telefonnummeret sitt, og legger på. Etter et kvarter, ringer en NGT-konsultent og hjelper han :)

Tilbyr de ikke dette heller?

 

UPC har hatt denne løsningen en stund nå og det fungerer upåklagelig.

Lenke til kommentar

Fikk nok av NGT idag jeg... nekter å vedta seg ett routing problem! Siden det kun gjelder mot BBB, bahnhofnet og bostream! De kunne ikke se at det er noe feil, selvom det første saksbehandleren tok en test sammen med meg og inrømmet at det var en feil her... etter 1224 minutter med kø og fustrasjon og frekke/inkompetente kundebehandlere har jeg fått nok!!

 

ALDRI MER NGT!

Lenke til kommentar
Har hatt NGT via UiB siste 3 år nå, 400kr for nå 4200/600. Har aldri hatt bruk for å ringe kundeservice siden opplegget har fungert prikkfritt siden dag 1 ^^

 

Men snart kommer Lyse til nabolaget, med 250kr for 4000/4000 fiber :D

Kor bur du sidan du snart får tilgang til Lyse? Reknar med du bur i Bergensområdet sidan du har UiB tilbuset? (har det same sjølv).

Lenke til kommentar
Fikk nok av NGT idag jeg... nekter å vedta seg ett routing problem! Siden det kun gjelder mot BBB, bahnhofnet og bostream! De kunne ikke se at det er noe feil, selvom det første saksbehandleren tok en test sammen med meg og inrømmet at det var en feil her... etter 1224 minutter med kø og fustrasjon og frekke/inkompetente kundebehandlere har jeg fått nok!!

 

ALDRI MER NGT!

Akkurat som eg sa lenger oppe. NGT har eit seriøst routingproblem, og det har dei hatt i lang tid. Spesielt til dei ISP'ane du nevnte. Ein kamerat har klaga på det same lenge, og byttar mest sannsynlig snart. Vurderar sterkt det same eg og. Heilt elendig at dei ikkje berre kan få ordna opp i det jævla routingproblemet. Men ein kan vel ikkje forvente bedre. NGT har vel ikkje akkurat vore kjent for å ha bra routing enkelte plassar så lenge dei har eksistert.

Lenke til kommentar
Fikk nok av NGT idag jeg... nekter å vedta seg ett routing problem! Siden det kun gjelder mot BBB, bahnhofnet og bostream! De kunne ikke se at det er noe feil, selvom det første saksbehandleren tok en test sammen med meg og inrømmet at det var en feil her... etter 1224 minutter med kø og fustrasjon og frekke/inkompetente kundebehandlere har jeg fått nok!!

 

ALDRI MER NGT!

Akkurat som eg sa lenger oppe. NGT har eit seriøst routingproblem, og det har dei hatt i lang tid. Spesielt til dei ISP'ane du nevnte. Ein kamerat har klaga på det same lenge, og byttar mest sannsynlig snart. Vurderar sterkt det same eg og. Heilt elendig at dei ikkje berre kan få ordna opp i det jævla routingproblemet. Men ein kan vel ikkje forvente bedre. NGT har vel ikkje akkurat vore kjent for å ha bra routing enkelte plassar så lenge dei har eksistert.

"Godt" att andre har klaget på det aswell, for det er tydligvis ett problem som en del NGT kunder har. Så presterer de å si at det ikke er noe problem, at det virker som det skal! Argh, har ikke ord for hva jeg synes om ngt nå!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...