Gå til innhold

Strømplugg til NX6800GT


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt.

Hentet et MSI NX6800GT på posten idag, og når jeg hadde kommet hjem satte jeg det i maskinen og koblet til strømpluggen.

 

Når jeg startet opp maskinen kom det en melding om at skjermkortet ble klokket ned fordi det ikke fikk nok strøm. Har en 400W psu og trodde egentlig dette skulle holde, så jeg ser på strømkabelen som fulgte med pakken og ser at det står "Only for Radeon X800 series". Pluggen som kobles til skjermkortet går det bare 2 ledninger, selvom det er 6 innganger til ledninger på skjermkortet.

 

Er det noen med et samme type skjermkort som kan fortelle meg om det bare trenger å være 2 ledninger inn i pluggen på skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Reprisetimen..

 

1) List alt du har av hardware.. gjerne i profilen din..

 

2) Er dette PCI-E eller AGP?

 

3) Hva slags PSU er det snakk om? 24-pins/20-pins?

Lenke til kommentar

hehe, glemte å nevne hardwaren i farta

 

Hardware:

DFI nF 4 Ultra-D

A64 3200+@2600Mhz

Geil 1024MB RAM DDR500@520

MSI NX6800GT

2*80GB WD IDE hardisker

1*160GB WD IDE harddisk

Nec DVD brenner ND-2500

Sony DVD leser

Firewire kort i pci port.

Zalman CNPS7000A-Cu CPU kjøler

NorthQ 400W 20pins ATX kontakt

 

Det er snakk om et Pci-e kort.

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takker! :thumbup:

Det jeg har lest/hørt er at du får ett problem med strømkrevende PCI-E kort når du ikke har ett PSU m/24-pins plugg..

Dvs. ett 20-pins med adapter er ikke nok, du må ha ett PSU iht. ATX 2.n standard..

Men jeg kan ta feil selvsagt.. da jeg ikke har testet ut dette selv.. Det er som sagt noe jeg har lest i diverse andre fora.. hvor diskusjon om 20-pins PSU til 24-pins HK er tatt opp... De to 4 ekstra "pinnene" er i hovdesak for PCI-E "bussen"... Som du tydeligvis er klar over må jo såpass strømkrevende skjermkort som 6800GT ha esktra strømtilførsel i tillegg.. Nyere PSU'er (som bla mitt OSZ Modstream) har egen PCI-E kabel dedikert for dette..

Lenke til kommentar

ok. Men vet du da om det vil hjelpe med en overgang fra 20pins til 24 pins? eller hjelper det ikke før hele strømforskyninga blir bytta ut?

 

Foresten hadde jeg et Asus 6600GT kort før. Det trengte jeg ikke tilføre noen form for ekstra strøm på kortet, og jeg fikk heller ikke noen melding om for lite strøm.

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok. Men vet du da om det vil hjelpe med en overgang fra 20pins til 24 pins? eller hjelper det ikke før hele strømforskyninga blir bytta ut?

Jeg er ikke sikker...

Vi har hatt en "krangletråd" om dette under Elektronikk/PSU...

Noen påstår hardnakket at det ikke har noen betydning å bruke ATX 1.3 PSU på HK beregnet for den nye standarden (ATX 2.n og 24-pins).

Det *jeg* ville gjort.. til et såpass gedigent system som du har.. var å kjøpe ett nytt kvalitets-PSU beregnet for ATX 2.n standard..

Litt dyrt, men verdt det i lengden...

Du kan selvsagt prøve ut ett sånn 20-24 pins adapter, men en forumsdeltaker som i mine øyne har mer enn vanlig peil.. Syar2003.. anbefaler det ikke..

Og det understøttes av det jeg har lest/funnet på nett om emnet..

Men.. ett adapter til under 100-lappen er kanskje å foretrekke fremfor en ny PSU til 500+++

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...