Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Blir morsomt om Dell våger å gjøre noe ekstra med X1, en kombinert laptop og TabletPC f.eks.?

6125003[/snapback]

 

Det går rykter om at Dell Tablets har blitt sett hos Mobile Division hos MS, men at de venter på Vista før de slipper den ut. Dette er kanskje ikke så "dumme" rykter heller, da flere kommende tablet PCer har blitt sett her før de har blitt annonsert. Bill Gates ble f.eks sett med en ny Motion tablet et halvt år før den kom på markedet. Man kan nok regne med flere tablets når Vista kommer, da tablet egenskapene er bygn inn fra starten av.

 

EDIT: Man får helt fine tablets for under 13.000 idag, så prisen har ikke så mye å si lenger.

 

-Heiper-

Endret av Heiper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med at tablet ikke er reelt akkurat nå. Først og fremst at det er for dyrt (en X41 Tablet koster 24-28000 hos stretto.no). Samt at den ikke har støtte for norsk tekstgjenkjenning. Det norske markedet er ikke stort nok til at det lønner seg å putte inn norsk... :(

Målgruppen er jo hovedsakelig bedriftsmarkedet -- selv om kanskje Microsoft ønsker å se flere og flere studenter bruke TabletPC -- og i næringslivet er det som regel arbeidsgiver som dekker slike innkjøp, så da er prisen (nesten) irrelevant.

 

Jeg har fremdeles tro på TabletPC.

 

Dersom de klarer å utvikle en TabletPC som er liten (omtrent som en X1) og som samtidig ikke veier mer enn ~1,3 kg er jeg solgt. Jeg tror TabletPC-konseptet har en enorm potensiale, synd innovasjonen til selskapene bak TabletPC ikke er helt på topp. Det hadde vært utrolig moro å se hva f.eks. Apple hadde klart å komme opp med.

Lenke til kommentar
Hoi, tråden eksisterer enda :)

 

Noen som kan anbefale et "trekk" til maskinen? Tenkte på en slags filtpose / -mappe jeg kan legge maskinen i slik at den tar minimalt med plass i sekken og blir beskyttet mot de store, stygge bøkene mine.

6133681[/snapback]

 

Har ikke funnet en perfekt løsning på dette, men en A4 dokumentmappe gjør jobben.

 

25 000 views i tråden min! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det noen som har testet Vista på sin X1?

 

Håper det vil fungere for oss som har 1200 i minne

6222325[/snapback]

 

Forsøkte beta1 for noen måneder siden. Virket som det fungerte helt greit (har 1,2gb minne). WinXP++. Fikk jo ikke Glass, selvsagt, med kun intelchipset. Men tror ikke X1-en skal ha noe problemer med å kjøre Vista når det nå engang kommer.

 

Programmene du skal ha OPPÅ vista igjen derimot.. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ai! Har et økende problem med min X1. De gummi-knottene som er festet på undersiden i alle 4 hjørnene, har etterhvert løsnet. Dette har nok endel å si ved at maskinen har blitt varm og så har limen mjuknet og siden så har bare knottene gradvis forsvunnet. Uten disse så er maskinen ubalansert og sklir, dårlig demping når jeg skal sette den fra meg osv. Noen som vet om det finnes noen løsning for dette? Finnes det steder å skaffe seg slike gummiknotter?

 

Andre som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Ai! Har et økende problem med min X1. De gummi-knottene som er festet på undersiden i alle 4 hjørnene, har etterhvert løsnet. Dette har nok endel å si ved at maskinen har blitt varm og så har limen mjuknet og siden så har bare knottene gradvis forsvunnet. Uten disse så er maskinen ubalansert og sklir, dårlig demping når jeg skal sette den fra meg osv. Noen som vet om det finnes noen løsning for dette? Finnes det steder å skaffe seg slike gummiknotter?

 

Andre som har hatt samme problem?

6335983[/snapback]

 

Jeg og har samme problem, tror limen som brukes ikke tåler varmen som X1 gir når den går på full guffe. :blush: Tenkte å lime med en lim som tåler mere varme, har tatt vare på knottene :innocent: .. ring til dell å bestille nye knotter, må jo gå bra i ditt tilfelle. kan ikke koste skjorta det, tror jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar
Noen som har merket til mørke flekker på høyre og venstre side i/på skjermen. Tror ikke det er døde pixler eller skrubbing fra taster. Vet ikke om det er noe å klage til Dell på men...

 

Sendte inn en klage til dell om dette på søndag og nå er skjermen nettopp byttet ut av infocare-mannen. :w00t:

 

Gummi knotter kunne jeg derimot ikke få da dette var forbruksvarer. :hmm:

 

Men nå som D420 er kommet håper jeg nesten X1 tar kvelden, men tror nok den skal holde en god stund til.

Likte dockingmulighetene til D420

Lenke til kommentar
Noen som har merket til mørke flekker på høyre og venstre side i/på skjermen. Tror ikke det er døde pixler eller skrubbing fra taster. Vet ikke om det er noe å klage til Dell på men...

Sendte inn en klage til dell om dette på søndag og nå er skjermen nettopp byttet ut av infocare-mannen. :w00t:

 

LOL! Skikkelig sammentreff. Jeg hadde en hyggelig Dell-fyr her på døren for en halvtime siden, og byttet skjermen for meg! :D

 

Edit: Men ser etter en mulig dobbelkjerne-arvtaker til X1-en nå ja. Men det var uklart om D420 hadde vifte eller ei (tipper den har det, ellers ville vel Dell brukt det som et salgsmoment).

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Der har vi en mulig Dell Latitude X2 ja...

 

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?page=7130&head=0

 

3029-1.jpg

 

- 1.89kg

- 12.1" 1,280 x 800 (Glossy)

- 1,66-1,88Ghz Core Duo

- Integrert optisk drev

- 256mb innebygget, 1x SO-DIMM ledig (maks 2256MB ram)

- 80-100GB+ disk (altså plass til vanlige 2.5-disker, X1 har 1,6 "ipod-disker")

- Batteritid 4-5 timer+

 

 

Dell, jeg vil ha en sånn en :w00t: !

Lenke til kommentar

Vel, en halv kilo tyngre enn X1, optisk drev noe som bare er tull for min del iallefall. Og hvorfor i alle dager 256MB minne innebygget? Enten to SO-DIMM plasser, eller mer innebygd! Glossy skjerm, tja sier jeg til det. Lydportene foran er nedtur fra genial plasering av alle porter på X1.

 

Gummiknottproblemet er her også, alle sammen har faktisk kommet seg av.

 

Merker litt til noen mørke flekker på skjermen min også, fikk dere noen forklaring på hva det var som var feil/lagde flekkene?

 

Forøvrig kjører jeg Vista Beta 2 på den nå. Går helt strålende uten Aero. Alle drivere fant den selv, uten om lydkortet, men der kan du bruke den samme driveren som XP bruker.

Lenke til kommentar
Vel, en halv kilo tyngre enn X1, optisk drev noe som bare er tull for min del iallefall. Og hvorfor i alle dager 256MB minne innebygget? Enten to SO-DIMM plasser, eller mer innebygd! Glossy skjerm, tja sier jeg til det. Lydportene foran er nedtur fra genial plasering av alle porter på X1.

 

Enig når det gjelder optisk drev. Bruker det nesten aldri "utenfor hjemmet". Det at 256 er innebygget (256 er det samme som intel-brikken kan stjele), er det en fordel i ytelse ved at grafikken har tilgang til integrert 256mb fremfor vanlige løse moduler, kanskje? Uansett så er 2,2GB mer en nok.

 

Portplasseringene blir man aldri fornøyd med, og enig i at det var dårlig med lyden foran. Portene er vel de tingene som blir prioritert sist i designet av maskinen, og når det er så trangt med plass så blir portene puttet slik at de gir best mulig utnyttelse av plassen.

 

Glossy er love/hate. Håper det blir valgfritt med Glossy eller ikke.

 

Vekten syns jeg er grei nok hvis det er med det største batteriet.

 

Merker litt til noen mørke flekker på skjermen min også, fikk dere noen forklaring på hva det var som var feil/lagde flekkene?

 

Nei, de hadde ikke noe god forklaring på hvorfor de oppstod. Men jeg fikk iallefall byttet hele skjermen dagen etter jeg meldte fra om det, uten videre spørsmål.

Lenke til kommentar

2048MB SO-DIMM DDR2 brikke kommer IKKE til å bli særlig billig. Fant ingen i prisguden eller ved litt lett googling. Jeg klarer ikke se problemet i å putte 512MB eller 1024MB minne inn, da kunne man fått 2 GB til en nogenlunde grei pris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Noen som har merket til mørke flekker på høyre og venstre side i/på skjermen. Tror ikke det er døde pixler eller skrubbing fra taster. Vet ikke om det er noe å klage til Dell på men...

Sendte inn en klage til dell om dette på søndag og nå er skjermen nettopp byttet ut av infocare-mannen. :w00t:

LOL! Skikkelig sammentreff. Jeg hadde en hyggelig Dell-fyr her på døren for en halvtime siden, og byttet skjermen for meg! :D

6351066[/snapback]

 

Jeg sliter med det samme problemet. Mørke flekker på venstre og høyre side. Et spørsmål til dere som har fått skjermen byttet: har dere noen spesiell/ekstra garanti? Er det grei sak å be dell gjøre dette (tar det lang tid)? Jeg kjøpte min maskin i danmark. Er litt usikker på om dell norge vil hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Noen som har merket til mørke flekker på høyre og venstre side i/på skjermen. Tror ikke det er døde pixler eller skrubbing fra taster. Vet ikke om det er noe å klage til Dell på men...

Sendte inn en klage til dell om dette på søndag og nå er skjermen nettopp byttet ut av infocare-mannen. :w00t:

LOL! Skikkelig sammentreff. Jeg hadde en hyggelig Dell-fyr her på døren for en halvtime siden, og byttet skjermen for meg! :D

6351066[/snapback]

 

Jeg sliter med det samme problemet. Mørke flekker på venstre og høyre side. Et spørsmål til dere som har fått skjermen byttet: har dere noen spesiell/ekstra garanti? Er det grei sak å be dell gjøre dette (tar det lang tid)? Jeg kjøpte min maskin i danmark. Er litt usikker på om dell norge vil hjelpe meg.

6565750[/snapback]

 

Jeg hadde helt ordinær 1-års på stedet henteservice, uten noe ekstra avtaler. Jeg sendte en epost til support der jer forklarte flekkene, og sende avgårde en URL med noen (grumsete) bilder av skjermen. Fikk svar at dette skulle de fikse, og dagen etter (eller etter der igjen) dukket det opp en supportfyr med helt ny skjerm. Om jeg hadde flaks og traff en snill support-fyr, eller om Dell er kjent med slike problem og bytter dem uten videre er usikkert...håper det ordner seg for deg iallefall :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...