SilentBob Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 VG nett melder i dag at Firefox og Opera har økt kraftig ifølge statistikken for hvilke nettlesere VG nett leserne bruker. Men er det ikke slik at Opera er som standar innstilt til å bli identifisert som IE? ( Verktøy-->INNSTILLINGER-->Nettverk ) Vil ikke dette være en (ganske stor) feilkide, da den vanlige nettsurfer neppe forandrer dette til Identifiser som Opera. Eller vil nettsidene identifisere Opera som Opera uansett? Bare litt nyfiken
RattleBattle Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 (endret) Det vil allikevel stå i headeren at man bruker Opera. Kommer an på hvor "bra" statistikk-leseren for serveren er. EDIT: Problemstillingen er beskrevet i artikkelen ja. De som ikke har gjort endringer med Opera blir identifisert som Explorer. Endret 3. juni 2005 av RattleBattle
Amnio Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Vil ikke dette være en (ganske stor) feilkide, da den vanlige nettsurfer neppe forandrer dette til Identifiser som Opera.Eller vil nettsidene identifisere Opera som Opera uansett? Ei kjapp liste over User-Agent strengen ved forskjellig internettleserinnstillinger. Opera 8.0: Opera/8.0 (Windows NT 5.1; U; en) Opera som Mozilla: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; U; en) Opera 8.0 Opera som IE: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; en) Opera 8.0 Som du ser skal det ikke mye omskrivning av et sniffeskript for å kunne finne Opera i alle tilfellene, da alle Operarelaterte strenger inneholder ordet "Opera" samt versjonnummeret.
guardianpegasus Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg bestemte meg for å prøve både Opera og Firefox når jeg leste dette i VG her om dagen, og ble dessverre skuffet. Opera er ikke gratis, du har valget mellom å betale, eller ha reklame. Og jeg HATER reklame! Og Firefox er altfor treg i oppstarten. Jeg er alltid online og når jeg må ha opp et browservindu så skal det helst skje lynraskt. Ikke at jeg har noe til overs for Microsoft, tvert imot.
RattleBattle Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Explorer er heller ikke gratis om du går rundt og tror det.
_Adler_ Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg bestemte meg for å prøve både Opera og Firefox når jeg leste dette i VG her om dagen, og ble dessverre skuffet. Opera er ikke gratis, du har valget mellom å betale, eller ha reklame. Og jeg HATER reklame! Og Firefox er altfor treg i oppstarten. Jeg er alltid online og når jeg må ha opp et browservindu så skal det helst skje lynraskt. Ikke at jeg har noe til overs for Microsoft, tvert imot. Du har sikkert hørt om tabbed browsing...!? Man trenger ikke å åpne et nytt Firefox/Opera vindu hvis man vil inn på en ny side. Jeg tolker det du sier på den måten. Bruker man tabbed browsing kommer sidene opp lynraskt og det blir mye mer oversiktlig. Firefox: Ctrl+t Opera:Ctrl+n Syns ikke Firefox er så treg i oppstarten, gjør vell ikke noe om man må vente noen sekunder ekstra. Man trenger jo ikke å være så stresset heller . FireTune lar deg utnytte Prefetch mappen, slik at Firefox starter raskere bla. en del mer.
guardianpegasus Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Explorer er heller ikke gratis om du går rundt og tror det. Nei vel? Hva betaler jeg for den, untatt sjela mi, mener jeg?
guardianpegasus Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Og versjonen uten Explorer? :!: Kremt... når ikke jeg har kjøpt Windows heller da så det har vel egentlig ikke kostet meg fem øre hehe.
RattleBattle Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 (endret) Og versjonen uten Explorer? :!: Poenget er at du allikevel har betalt for en "pakke". MSN, Explorer, Media player o.s.v. er med på å fordyre Windows. Kremt... når ikke jeg har kjøpt Windows heller da så det har vel egentlig ikke kostet meg fem øre hehe. Om du har piratkopiert Windows, er prisen på Windows fortsatt den samme. Endret 5. juni 2005 av RattleBattle
whoi Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hva har det å si om det tar 1 eller 3 sekunder å starte en browser hvis man har vinduet oppe hele tiden uansett? Du lukker det vel ikke mellom hver gang du åpner en side?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå