Gå til innhold

FujiFilm vs Nikon


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Det er ikke lett å velge kamera, men jeg må bestemme meg innen mandag.... Er enig med deg at Fuji kameraet er mindre kompakt og legger dette valget bort. Jeg syntes Nikon Coolpix 885 er litt klumpete og plastikkaktig. Canon sitt IXUS 300 ser litt mer kompakt og holdbart med sitt rustfrie kamerahus. Hvis du rekker å svare på dette før mandag.

 

Hvilket kamera holder du for å være best. Vi (jeg og kona) er nybegynnere med digitale kamera, men jeg er datakyndig.

 

Nikon Coolpix 885

Sony DSC-P5

Canon IXUS 300

 

Bildekvalitet og brukervennlighet er viktigst. Manuelle instillinger er mindre viktig.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Ja, jeg svarte deg feil angående Fuji kameraet. Er også selv av den oppfatning at Canon kameraet er mer solid bygget i rustfritt stål, men en kan ikke velge det kameraet som "alle" andre gjør. Det er også for galt å velge ett kamera på design til fordel for 1 mill pix og bedre bilder. Nikon coolpix 885 blir bestilt på mandag hos Norek.

 

Takker!

Lenke til kommentar

Du burde kanskje (som meg) også vurdere Canon Powershot S30 (3.2mpix)el. S40 (4.0 mpix)......7366.- el. 8200.- fra http://www.itbutikken.no, de selger forøvrig 885 for 6894.- som er en god pris..

Jeg har også vurdert Nikon 885, men etter å ha lest tester og brukerkommentarer er jeg litt skeptisk, det er angivelig et problem med for mye rød eksponering på kameraet....om det har noen praktisk betydning skal ikke jeg avgjøre.....

 

[ Denne Melding var redigert av: atco på 2001-11-26 00:48 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: atco på 2001-11-26 06:35 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jo, jeg har også lest dette med Rødfargen. Får ikke håpe det blir noe stort problem. Kamera er nå bestilt, men jeg er enig med deg at S30 og S40 virker spennende. Får kamera til noenlunde den samme pris, som hos it-butikken, hos Norek eller Norkom. Jeg har kun handlet Canon produkter til nå, både video og diverse kamera, og vært stort sett fornøyd. TV2 hjelper deg ga ikke Canon Ixus v god test, mens det gikk til topps i VG ++. Ikke lett å bli klok på hva man skal velge. Kjøper kamera på bruttolønn så det koster jo ikke allverdens......

Lenke til kommentar

TV2 Hjelper Deg har aldri testet Ixus V, bare gamle Ixus. Ixus V gir bedre bildekvalitet enn gamle Ixus.

 

Det var Digitalkamera.no som gjennomførte testen for TV2 Hjelper Deg.

 

TV2 vektlegger pris svært sterkt, så det var de dårligste kameraene som vant testen. Ixus gir utvilsomt ikke mye bildekvalitet for pengene i forhold til en del andre kameraer, mer er likevel et spennende kamera.

 

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...