Gå til innhold

Zalman reserator spørsmål


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei!

 

vurderer å gå til innkjøp av dette vannkjølingssettet. Jeg har et luftkjølt geforce 6800gt GS som jeg også vil vannkjøle. Da lurer jeg på å bruke denne blokken. Problemet er at jeg har hørt rykte om at denne blokken kjøler usedvanlig dårlig, og at den ikke vil kjøle godt nok til mitt kort. Men jeg har jeg ahr jo ikke særlig god mulighet for å skifte blokken, siden det står at kobberblokker ikke bør brukes på dette settet.

 

Mitt spørsmål er da: kan jeg bruke kobberblokk selvom det står at jeg ikke bør bruke det? det bør vel gå om jeg tilsetter ACfluid?

Er det virkelig sant at GPU blokken kjøler for dårlig?

 

Jeg lurer også på hvilken størrelse det er på slangene som blir brukt?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aluminiumen vil sansylighvis ikke bli spist opp om du bruker kobber blokk, men har hørt mange skrekk historier :p . Tror det er litt oppskrytt.

 

Etter hva jeg har hørt for du sansynlighvis store problemer med å kjøle et 6800gt kort med den gpu kjølern. Vannet renner bare rett gjennom, så med mindre du har veldig kalt vann i slangene så får du nokk problemer med det. Du greier det sikkert, men du må nokk regne med høye tempraturer. Er jo relativt dårligt valg av alu blokker på markede.

 

Zalman bruker disse slangene 5/16"ID, 1/2"OD mener jeg på.

 

jasså ja gunz :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

hehe, stepow din luring ;)

 

men jeg har faktisk hørt at den GPU kjøleren kjøler bra, snakket med en som hadde et 6600gt med +-50 grader.

Lenke til kommentar
hehe, stepow din luring ;)

 

men jeg har faktisk hørt at den GPU kjøleren kjøler bra, snakket med en som hadde et 6600gt med +-50 grader.

hmmm, er jo ikke verre enn å prøve. Så ser du om det er gode nokk tempraturer for din del. Gpu kjølerne koster jo ikke all verden da så det :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

tempen er vel ikke det aller viktigste, så lenge den holder seg under 65grader og man ikke skal overklokke, har det lite å si.

Lenke til kommentar

Har den kjøleblokka på mitt Leadtek GT6600 AGP kort og ligger på tempraturer i underkant av 50 grader, 47-48 med en klokk på 550/1100 (500/900 default). Så den er ikke SÅ dårlig, men det kommer jo an på hvor ekstremt man skal klokke. Reseratoren er forresten min beste datainvestering så langt, utrolig digg med lydløs PC, faktisk min 17" CRT skjerm så står for støyen i PC-kroken min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...