Gå til innhold

internet hastigheten synker!


Anbefalte innlegg

heisann.

Har nå ett problem. Jeg har 0.7Mbit linje fra telenor, men når jeg tar testen på hvor for det går er den nå mellom 500 til 600 Mbit.

Det gjør at jeg har rundt 4-500 i ping påserver som jeg i går hadde 70-90ping på.

Jeg skal skifte til tele2 2Mbits linje om 14 dager, kan det være derfor?

1.At det skjer endringer

2. Telenor redusere linjen min, for å være slem.

 

Noen som har ideer på hva det kan være?

 

PS: har tatt virus og spywear search.

Og i samma slengen. Hvordan laster jeg ned fra bittorent? Har brukt det før, men husker ikke noe. Trenger jeg noe for å laste ned? Sider jeg kan laste ned fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og i samma slengen. Hvordan laster jeg ned fra bittorent? Har brukt det før, men husker ikke noe. Trenger jeg noe for å laste ned? Sider jeg kan laste ned fra?

Quote fra Den store P2P guiden:

 

BitTorrent

BitTorrent er en åpen-kildekode protokoll. BitTorrent fungerer på en ganske spesiell måte. En pc kjører tracker som alle andre laster ned i fra. Blir trackeren brutt kan du ikke laste ned,men du kan alikevell laste ned fra ulike personer på likt. I og med at BitTorrent protokollen er åpen-kildekode er så og si alle klientene null-profitt prosjekt som vil si at de ikke indeholder spy/ad-ware

Å laste ned en hel fil/mappe fra gjennom BitTorrent er enkelt:

Du laster ned en *.torrent fil på nettet og åpner filen i en BitTorrent klient.

*.torrent filen inneholder info om hvor den orginale filen ligger og etter å ha hasjet(funnet ut innholdet i den virkelige filen)begynner den å laste ned.

 

Å lage en torrent fil er heller ikke så vanskeligt. Du laster ned f.eks TorrentAid. Alt videre blir guidet videre, URL-er som kan brukes til seeding(såing) er;

http://headhunterstracker.no-ip.com:6969/announce , http://ceres.mobilefrenzy.com:6969/announce , Hvordan du seeder(sår) filene kommer litt ann på klientene du bruker.

 

Ulike klienter:

Orginal BitTorrenten enkel og helst litt for enkel klient. Det samme gjelder en litt oppgradert BT++

BitTorrent Experimental som er den aller enkleste.Ingen instillinger på selve programmet instillingene skjer etter hvert som du åpner en ny *.torrent fil

Azureus er en javabasert klient og har muligheten til å velge bort filer å laste ned hvis *.torrent filen er satt til å laste ned en mappe. Den bruker lang til til å hasje filene.

 

Det er desverre ulovlig i henhold til retningslinjene å linke til torrentsider, men jeg kan gi deg denne linken til programmer.no's egen artikkel om en ny BitTorrent-søkemotor. Det burde da være lovlig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...