Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en bonus å bo vedsiden av en jernvare forretning, så jeg fikk tak i et skrujern. (Det som var minuset var jo at det kosta 70kroner). Oh well, da har jeg skrujern for resten av livet.

Fått demontert hele greia, og jeg trenger en 20pins FFC extension, må bare finne en bra plass å bestille den fra. Skal teste om skjermen fortsatt fungerer på prosjektoren seinere, kanskje montere den opp så jeg kan kose meg med litt anime ;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay, bestillt forlenger nå, og har begynnt å skisse på kasse.

Har funnet ut at jeg skal låse den ene sia av kassa med slike:

Archive%5CProduct_images%5C86%5CLarge%5C86-598_l.jpg

De gjør det mulig å komme inn i kassa og f.eks bytte pærer.

Mulig jeg skal gjøre kassa todelt, med en egen topp som jeg kan justere (fokus), kassa blir nok vertikal, med speil på toppen (bruker bare speilet fra prosjektoren, da kan jeg brette det over linsa når jeg ikke bruker prosjektoren.

Tenker jeg lakker innsiden av kassa sort, og trekker resten med kunstlær (sort). Lodder om ledlysene til blå, slik at den står i stil med StuePC'en :)

:hmm:

Skal lage små flaps på sidene for å lede luft, men samtidig ikke lyse opp hele rommet.

Regner med det blir 4 stk, 2 nede for lufting av selve lampa.

Bruker de 2 øverste til lufting av skjerm + skjuler vga tilkobling, LCD styring og power under den andre.

Lurer litt på om jeg kan bruke powerkabelen fra LCD styringa til Katodeinverteren (som jeg har tatt av) til vifte? Er jo litt unødvendig med 3 strømkabler. Ille nok med 2 :thumbdown:

Skulle ønske jeg hadde Sketchup skills, så kunne jeg ha brukt det.

Skrevet

Pes å få tak i kontakter og FFC kabel, tror jeg velger en annen skjerm for den neste prosjektoren (Skal lage 2, en til meg og en til en kompis.).

Må lodde sammen to kontakter så jeg får en skjøtekabel. 20pinner, meget tett sammen :p Jaja, skal nok få det til.

Skrevet

Eg og har ein slik skjerm liggende, men det er ikkje lett og lodde sammen ditta der!! Ville gått for ein anna skjerm om du hadde muligheiten. Ellers ser det veldig bra ut! :thumbup: Kommer til og følge med på denne tråden :thumbup:

Ole-Johan

Skrevet

Er litt seint nå, har lagt ut penger for den, så må vel bare prøve med det jeg har. Loddinga går sikkert greit, har en ide hvordan jeg skal klare det.

Skrevet

Prøver hardt å få ordna kabel gjennom Farnell, men det ser ut som de kun selger male-male kabler og ekstra sockets, så da må jeg lodde masse microsmå pinner. Det er ikke så greit :p

Uansett, jeg har funnet et flott termometer på biltema til 39,90,- som jeg kan strippe og montere inni prosjektoren (Display ved kabelportene tenker jeg), det er litt trist om den blir for varm :p

Archive%5CProduct_images%5C32%5CLarge%5C32-131_l.jpg

Skrevet
Greit med tempmåler i en LCDprosjektor! :) Tenkt å lyse opp displayen med et par LEDs?

Regner med det må stå i stil med StuePC'en, har fortsatt noen blå leds liggende ;D

Skrevet

Fikk forlengeren fra USA i dag, så jeg regner med jeg tester oppsettet med bare skjerm og overhead idag eller i morra, skal ta litt bilder også! :D

Skrevet (endret)

Okay, her er et kjapt bilde :

testrun1.JPG

Det er på en pappbit jeg hadde hengt på veggen, så kvaliteten er temmelig bob-bob :) Men det er klare farger, og det ruler egentlig ganske mye.

Har bare teipa skjermen fast på overheaden nå, for å teste :) Nå er det på tide å bygge kasse :)

Endret av frakk2000
Skrevet

Litt off - topic :

Frakk2000 : Angående det gamle prosjektet ditt når du fikser kabinettet lurer jeg på hva slags netting eller hva det var du brukte bak på kabinettet? Hvor får man kjøpt den?

El NetZor

Skrevet

Sender du meg link til der du kjøpte forlengeren, enten på PM, eller skriver det her?

Dårlig bilde, men det var vel både kameraet og pappen som ødela, vet at bildene til prosjektorer blir "ødelagt" av kameraer

Skrevet (endret)

Jepp, har fått stilt en del på bildet, pluss jeg tok ned noen plakater i stua (stor hvit vegg), og prøvde der..

Mmmmm...

Uheldigvis har jeg skabbete kamera, men de som har vært innom har vært meget overrasket over kvaliteten. Prøvde meg på LOTR1 DVD i dag, og det var helt nydelig.

lotr_test2.JPG

Kjøpte forlenger på lumenlab.com

Den kommer med en liten kontakt, du bare tar den orginale kabelen og klemmer den sammen med forlengeren (Slik at pinnene får kontakt), så er du i boks.

:dribble:

Dette ser bra ut, skal bare ordne med noen som har litt skills i woodworking :)

Endret av frakk2000
Skrevet

Ah, kost meg med LOTR og Predator 2 i kveld ;) Litt stilling og mekking på overlay settingsene på skjermkortet gjorde underverker.

Har også fått anledning til å sjekke om det blir for varmt, og det virker som det går bra, skjermen er faktisk nesten kald med bare en 80x80 vifte (på lav RPM), og resten av boksen holder fin temp den også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...