Gå til innhold

Herleg spark til EMI!


Ganske

Anbefalte innlegg

VG la ut platemelding av Röyksopps nyaste album, på grunnlag av ein versjon dei hadde lasta ned frå nettet. Det er i seg sjølv artig nok, men endå artigare var det å sjå plateomslaget i Aftenposten i dag. (EMI fekk det brått travelt med å senda ut plata til alle medium.) Eg synest så tydeleg eg ser ein stygg kopisperrelogo? Slikt kan ein bli i godt humør av! :tease:

 

Når skal det gå opp for EMI og dei andre at kopisperrer aldri kan hindra piratkopiering? Kopisperra gjer den lovlege, private kopieringa vanskelegare, men er ikkje stort meir enn ein fartshump for dei som vil spreia tusenvis av ulovlege kopiar på nettet. Snakk om å ramma feil målgruppe!

 

(Truleg er plateselskapa fullt klar over dette. Det eigentlege målet deira er å gjera privat kopiering ulovleg og styra folks oppfatning av kva dei har rett til å gjera. F*en så frekt!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når skal plateselskapene innse at piratkopiering faktisk er med på å promotere musikken de gir ut?

Jeg kjøper ofte musikk som jeg kanskje aldri hadde oppdaget hvis det ikke var for fildeling.

Alt plateselskapene gjør virker mot sin hensikt. Det hadde vært bedre om de brukte pengene på andre ting, slik at vi kan få flere og billigere plater, enn at de spyr ut millioner på å bekjempe det ubekjempelige...

Lenke til kommentar
anth har et sinnsykt bra poeng. Må si meg 100% enig med deg.

Takk! Det ligger jo ganske klart i dagen også. Årsak til at plateselskapene offentlig sett ikke viser den tankegangen er sikkert mange.

En av årsakene er nok mentaliteten. De store plateselskapene har aldri vist skjønn eller forståelse for verken artister eller kunder. Da skal det nok mye til for å få endret en byråkratisk stor pengemaskin til å tenke moderne markedsføringsteori.

Lenke til kommentar

Fin-fin protest fra VGs side, men egentlig klarer jeg ikke stille meg helt bak det. Å basere en plateanmeldelse på en nett-leak er både uprofesjonelt og risikabelt. Altså, jeg fordømmer ikke det at det er "ulovlig" (diskuterbart), men at lydkvaliteten er så-som-så (en god plateanmeldelse, i mine øyne, tar høyde for lydbildet/lydkvaltiet også videre også), og at dette så og si er en oppfordring til folk - VG laster ned plata, hvorfor skal ikke jeg gjøre det? Spesielt før plata faktisk er gitt ut, releasekonserter er spilt, etc. kan dette være nokså skadelig. Musikkjournalister :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...