Gå til innhold

DivX feil i avspilling...


Anbefalte innlegg

Lastet i går ned en dvx film.. Filmen kan spilles i ca 30 min, men så etter en stund kommer en melding i windows media player at

 

"the format is invalid"

 

DivX playa 2.0 krasjer

 

samme med power dvd..

 

jeg har liten tro på at det er fila det er noe feil med, da filstørrelsen er eksakt den samme som de 10 andre som deler filmen...

 

selvfølgelig holder jeg på å laste ned filmen på nytt, men det tar sin tid på en 382kbps linje...

 

Er det noen mulighet å få reparert filmen, eller trenger jeg en ny codec?

 

Mvh Thomas Nilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Champ!

Hadde du brukt søke funksjonen i forumet kunne du ha funnet det ut sjølv.

Men,det du kan gjære er å ha divx fila og subtitles i samme mappe for så å bruke eit avspillingsprogram for blandt anna divx filer som støtter subtitles.

 

Du kan foreksempel bruke programmet bsplayer som er eit lite program.Programmet finner du her : http://www.bsplayer.org/ .

 

Om du bruker Windows Mediaplayer i windows så kan du endre subtiteles fila til filmnamn.txt (fortsatt i samme mappe som filmen).

Da kan du bruke mediaplayer men,er ikkje alltid at subtitles teksten blir synkront med divx filmen.

Da annbefaler eg deg å bruke for eksempel bsplayer.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg vil anbefale på det sterkeste når det gjelder divx-filer med separat, subtitles-fil er å laste ned Nimo sin codec-pakke for mediaplayer.

Den har samla alle lyd/bilde codec'ene i galaxen i en stor pakke du bare installerer med "install" :smile:

Inkluderte selvsagt rette updaten for subtitles-filer også. Og AC3-lyd codec. På den japanske filmen jeg har er subtitles-fila akkurat samme navn som film-fila, med .smi som prefix.

Spilles av seg selv sammen med filmen i mediaplayer etter install av Nimo-pakken.

 

Finner den på http://www.divx-digest.com blant anna.

Søk på sida etter Nimo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...