Gå til innhold

Denne batteriladeren anbefaler jeg


Anbefalte innlegg

"Freeman Charger:

- Markedets hurtigste (?)

- Lader opp 1700mAh på kun 3 timer

- Bordmodell

- Egen utladerknapp

- Inkl. kabel for tilkobling til bil

- Inkl. 4 stk. Freeman batterier (1700mAh)

- Lader AA/ AAA og 9V"

 

Minuser:

- Det fulgte ikke med kabel for tilkobling til bil

som beskrevet

- kun utlading av 2 stk batterier samtidig

 

Plusser:

- Rask opplading, første opplading av de 1700mAh

batteriene som fulgte med gikk på ca 2 timer.

- Når batteriene er ferdigladet vises dette ved at

lys skifter farge fra rødt til grønt og

oppladingen stanses så automatisk.

- egen utladerknapp

- bordmodell

- egen eske for å oppbevare 4 stk AA batterier i for

å unnga smuss på disse

 

Oppsummert er jeg fornøyd. Laderen kjøpte jeg hos Telebutikken her i Trondheim, pris Kr. 398,- inkl. moms. Har du ikke en Telebutikk i nærheten er det bare å sende MTU en mail og spørre om nærmeste forhandler slik jeg i utgangspunktet gjorde.

 

Ønsker du å se hvordan den ser ut kan du se bilde av den her: http://www.mtu.no/ Se under Nyheter/MTU nyheter.

 

Håper noen får nytte av denne infoen, ha en fortsatt fin dag.

 

mvh

Eyolf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er en hurtiglader av merket gp, kjøpte den på elkjøp, 700kr med 4 1800 batterier, så den var ikke billig, det jeg lurer på er om en hurtiglader skader batteriene mer en en som bruker 15 timer, jeg har noen ladere som bruker 15t, og jeg har mye batterier, så jeg trenger egentlig ikke å lade dem så fort

Lenke til kommentar

GP er jo et annerkjent og bra merke etter hva jeg har lest men angående dette med hurtig/treg lader og slitasje på batteriene så kan jeg bare henvise til det jeg har lest på dpreview og det er at levertiden påvirkes litt men ikke så mye at det er "merkbart" for oss normale brukere. Det som jeg tror er viktigere å merke seg er at det anbefales at ekstreme hurtigladerne helst skal benyttes med batteri av samme merke som laderen. F.eks så fulgte det med en Sanyo hurtiglader med mitt Dimage 7i kamera og på dpreview sine sider kunne jeg lese at enkelte brukere som ladet opp andre typer batterier enn sanyo med denne laderen hadde opplevd at batteriene rett og slett eksploderte ! Jeg heller i den retning å tro at det var batteriene sin feil og at så lenge man har batterier av god kvalitet så skjer ikke dette men hvem vet.....

Lenke til kommentar

Det finnes bare en lader som er konge:

 

Ansmann PowerLine 4 (evt andre PowerLine modeller)

 

Hurtiglader, lader opp mine 1900mAh på 90 minutter, fire seperate ladekretser og microprosessorstyrt. I tillegg er den kompakt og funker på en rekke spenninger slik at du kan ta den med deg over hele verden. Men billig er den ikke....

 

Mine GP, Sanyo og CO ladere står nå kun og samler støv....

 

-flff

Lenke til kommentar

Det følger med 4 stk. AA batterier av typen Freeman 1700mAh NIHM og de vil vel fungere fint med de fleste digitale kamera som tar AA batterier vil jeg tro. Skulle ønske det fulgte med batterier med litt større kapasitet som f.eks 1850mAh men de som følger med fungerer også greit.

 

mvh

Eyolf

 

 

[ Denne Melding var redigert av: bratti på 2002-07-29 08:40 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...