Gå til innhold

Kjøpe Objektiv i Beijing.


Anbefalte innlegg

Da jeg skal til Kina i august lurer jeg på om jeg skal kjøpe med meg en telezoom eller vente og heller kjøpe den der nede. Så jeg lurte vel på om noen har noen erfaring ang priser og kjøp av fotoutstyr i Kina.

 

De jeg ser på nå er canon 70-200/2.8 (med og uten IS) samt Sigma 70-200/2.8 så om det er noen som har ca-priser på disse eller andre objetiver så blir jeg svært glad.

 

MVH

Leben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var selv i Beijing for 3-4 år siden. Prisene er til tider latterlig lave, men så må du lete lenge etter kvalitet. Mesteparten er kinesiske fake produkter, med lav kvalitet.

De som selger ekte varer vet det veldig godt selv og har derfor en del høyere priser. Fort gjort å kjøpe billig skrap som ser bra ut , men faller sammen når du kommer hjem. Så sjekk varen nøye først, og betal ikke for mye uansett. Og pruting funker godt selv i de mest seriøse butikker med faste priser :thumbup:

God tur :cool:

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å gå inn på Canon, Sigma sine sider i Kina og sjekke listen over autoriserte forhandlrere. Da jeg kjøpte mitt videokamera i Singapore gjorde jeg det og det ble fortsatt 18 000 billigere. Og kina skal visst være enda billigere en Singapore.

 

God tur!!.......

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å gå inn på Canon, Sigma sine sider i Kina og sjekke listen over autoriserte forhandlrere. Da jeg kjøpte mitt videokamera i Singapore gjorde jeg det og det ble fortsatt 18 000 billigere. Og kina skal visst være enda billigere en Singapore.

 

God tur!!.......

Har tittet litt på det, men siden jeg ikke kan kinesisk så sliter jeg litt med å finne frem på den kinesiske siden :p Så om det er noen som kan litt kinesisk så hadde jeg satt stor pris på litt hjelp :$

 

Takker for tips og håper det er flere som har noe å komme med. :thumbup:

 

Leben

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har kjøpt en god del Sigma-linser i Shanghai (bor her), og erfaringsmessig ligger prisene på circa samme nivå som i USA (typ. BHPhotovideo, Adorama etc.).

 

Dvs MYE å spare med mindre du har tenkt å gå på rødt på Gardermoen... :roll:

 

Original-optikk (typ Canon) er det derimot ikke så mye å spare på i forhold til Norge på det jeg har sett så langt.

 

Angående piratprodukter trenger du ikke, i motsetning til det som ble påstått tidligere, bekymre deg nevneverdig, og ihvertfall ikke om du går i en autorisert butikk (typ en butikk som er listet på Sigma-siten).

 

Typisk for kamerasjapper her borte er at de av en eller annen grunn gjerne ligger samlet på en etasje eller to i bestemte kjøpesentre (i tilfellet under: Beijing Camera Market) - la deg imidlertid ikke skremme av at disse ofte ser litt slitne ut i forhold til norsk standard... ;) Forbered deg også på at de neppe snakker et eneste ord engelsk i butikken... :no:

 

Fikk en kinesisk kollega til å oversette en av adressene i Beijing (den første) som ligger på hjemmesiden til Sigma China, og den er som følger:

Beijing Ruiyi Camera Shop,

Shop No. 61, 1st floor, Beijing Camera Market,

No. 40 Wukesong, Beijing.

 

Et råtips er å printe ut den kinesiske adressen så du har noe å vise drosjekusken i Beijing - kan spare deg for mye trøbbel og frustrasjon! :D

 

God tur!

Endret av sir_lancelot
Lenke til kommentar
Angående piratprodukter trenger du ikke, i motsetning til det som ble påstått tidligere, bekymre deg nevneverdig, og ihvertfall ikke om du går i en autorisert butikk (typ en butikk som er listet på Sigma-siten).

Er ikke helt enig her, dvs, mange forhandlere kan virke seriøse men selger derimot dyktig kopierte piratprodukter. Men hvis du gjør som tidligre nevt og går i en butikk fra sigma-listen, burde ikke være noe stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...