Gå til innhold

XP "shut down" problemer!!!


Koma

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer når jeg skal slå av maskinen. XP logger seg av og etter en stund, en uvanlig lang stund, slår maskinen seg av utenom vifta som går og går, og "logging off" bildet forblir på skjermen. Dette gjør at jeg må slå av maskinen manuelt.

 

Jeg har prøvd å slå av Norton Antivirus, Norton Security og ADSL modemet, men til ingen nytte.

 

Det begynte av og til, men nå er det hver gang jeg slår av. Problemet er mer fremtredende i maskin 1 enn maskin 2.

 

Finnes det noen filer som kan fikse dette?

 

Koma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sette inn Win XP cd'en og prøve reparerings funksjonen, eller så kan du innstallere XP helt pånytt.

 

Vet ikke om noen filer som kan fikse slikt.

 

Når jeg får slike problemer pleier jeg å anta at det har gått for lang tid siden siste formatering. :razz:

 

Windows funker sjelden evig :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet på den ene maskina.

Har også nettopp innstalert xp på nytt, men problemet er der fortsatt.

 

Det er compaq presario 5286 (amd k6 450 mhz)

 

 

Noen som har tips til hva som kan fikses?

 

[ Denne Melding var redigert av: Makky på 2002-07-18 00:55 ]

Lenke til kommentar
Quote:


tivolieselet skrev (2002-07-18 01:00):

ehh.. gå på start -> control panel -> Power Options -> under advanced "when I press the power button om my computer: ?? hva står der da?


På min pc står det "Shut Down". Men på min pc fuker det med den vanlige måten. Men før eg fekk ny psu på win 2000 hadde eg og samme problemet, Etter at eg satte inn en ny var det problemet borte. Så eg har tro på at det kan være psu'en som er problemet.
Lenke til kommentar

Jeg fikk en god ide av WzUp, og har derfor gjort følgende:

 

Istedenfor for å enable "Hibernate" i "Power Options" har jeg disable den. Nå har det funka ok 2 av 2 ganger, selv om det tar litt tid før den slår seg av.

 

Prøv dette.

 

Rawk

Lenke til kommentar

Jeg fikk en god ide av WzUp, og har derfor gjort følgende:

 

Istedenfor for å enable "Hibernate" i "Power Options" har jeg disable den. Nå har det funka ok 2 av 2 ganger, selv om det tar litt tid før den slår seg av.

 

Prøv dette.

 

Rawk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...