Gå til innhold

??? Feil temperatur i PC- Alert III ???


ripset

Anbefalte innlegg

Har MSI K7T266 Pro 2 hovedkort, og har en stund brukt PC-Alert( siste versjon ) for å måle temperaturen på CPU.

 

Forleden lastet jeg ned Motherboard Monitor og dette programmet viser at jeg har en CPU temperatur som er 4 til 5 grader lavere enn temperaturen som blir angitt i PC-Alert.

 

Har i skrivende stund temperatur på 40 grader med Motherboard Monitor, og 45 grader med PC-Alert.

Alle andre angivelser er forøvrig de samme i begge programmer.

Angivelsen av temperaturen i Bios er forøvrig samsvarende med Motherboard Monitor.

 

Er det andre der ute som har samme opplevelsen som meg, at PC-Alert viser for høy temperatur ( plusser på temperaturen ).

 

Takknemlig hvis andre vil teste ut dette, og da spesielt om de har forskjell mellom temperatur i Bios og temperatur angitt av PC-Alert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pasta fra alt.comp.pherips.mainboard.msi-microstar hvor en fyr som får svar på diverse spm om PC Alert...

 

Quote:


>PC-Alert is buggy...simple as that! It sucks memory >and should therefore be avoided! (I've seen it grow >from 2-3 mb to 20-30 mb in a few hours..)


>When it comes to fan RPM from this Chieftech 340w I have the same problem. If you take a look in the BIOS >I think you will notice that the BIOS itself cannot >"see" any RPM on the fan header where you've plugged >the wire from the psu. If you start windows and

>progz like Motheboard Monitor, they will still

>report correct rpm from the psu-fan. That indicates >that PC Alert relies on the BIOS for temp readings

>and fan rpm. Other non-MSI-programs in one or

>another way get this information without depending

>on the BIOS. I have also noticed that under WinMe PC >Alert reads cpu temp wrong. It simply ads about 5

>degrees. Under all other windows versions I'be tried >it reads the temps "correct" according to the BIOS. >To make an example; under WinXP 39c @ max load, in

>2k the same, in Win98se the same, in WinMe it reads >44c...If I check the temp with MBM under WinMe I get >39c..


>To say it short and simple: stay away from PC Alert!


>Ps. The speed of the fan in the psu should be in the >range 1500 - 3000 rpm. I use a resistor an keeps it >constant at 17-1800 rpm. Any more speed and it get

>to noisy for my liking!


Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-24 20:20, Insomnis skrev:

Hei,


Testet det samme selv, da PC Alert3 ikke ville rapportere PSU vifte. Motherboard mointor rapporterte alt fint, og alt i samsvar med PC Alert.


Dog har jeg hørt at PC Alert viser for høy temp hvis du kjører WinME


 

Ja, der har jeg forklaringen. Jeg kjører for tiden WinME.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...