Gå til innhold

Klokking av cpu, hvor mye er mulig (P4 2.0)


Anbefalte innlegg

hei eg har en hjemme bygd pc med hovedkort som heter asus p4c800 e det e bra hovedkort??

 

åsså lurer eg på om korfor eg får bare klokka cpuen 20%

 

eg har p4 2.00 klokka te 2.4 da har eg klokka den 20% korfor får eg ikkje klokka den te 30%

 

plager meg litt

 

takk på forhånd :D

 

#Topic endret av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det skjer automatisk eg kan styre prosent det går fra 5-30% men eg kan ikkje bruke 30 da klikker bisosen og spørr om en cd el noe

Ja det er på grunn av en innebygd sperre. Du må enten leve med det, eller overklokke på en annen måte. 10% overklokking gir ikke 10% bedre ytelse.

Lenke til kommentar

hehe g skjønte overklokkingen noprøvde meg litt frem men det viss eg hadde klokket for myye så sier en snakkedede stemme at eg har klokket for mye hehe hitec hehe men eg klarte og klokke den til 2,7 men eg holder meg te 2,4 eg fordi den ble så jævelig varm med tanke kor var cpuen blir viss eg spiller

Endret av eirik_14
Lenke til kommentar

Hei jeg har akkurat samme oppsettet i mitt p4p800-e deluxe kort! Man klokker bare i % i en overclock mode! Du må klokke manuelt for å få den høyere..jeg fikk ikke min 2.6 mer enn 2.9 med % økning. men nå kjører jeg manuelt og får den til 3.1..hvorfor jeg ikke får den høyere vet jeg ikke men, det er en annen sak! Prøv manuelt, dakommer du mye lengre!

Lenke til kommentar

hehe men liksom eg vet ikkje kor mye denne cpuen tåler heller vill ikkje ødelegge noe helle blir litt kjipt viss eg gjør det

heheh kor mye tåler en cpu før den svir seg

 

eg har 6 vifter i kabinette

og når eg ha klokka min p4 2.0 til 2,4ghz så holder cpuen rundt 26c når eg bare sitter i windows og når eg spiller dom3 går den til 37c

 

 

hehe eg lurte på en ting vet noen om et software som man kan klokke ati9800 pro med

 

takker for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...