G_Bone Skrevet 30. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2005 noen som har peil på vag`s 1.8 turbo notorer?? har en sittende i en a3 med 150hk orginalt men lyst på mer effekt har etterhvert tenkt og chippe bilen og har allerede satt i k&n filter,rustfritt effektanegg + litt småpirk. det jeg lurerpå er om det er en k03 turbo som sitter i bilen? og hva originaltrykk er?(har ikke måler) bør jeg isåfall bytte til en større turbo(k04 ell no) etter at chippen er på plass, eller holder orginalturboen etter modifiseringen??? hvor mye trykk tåler isåfall originalturboen? takk for alle svar/inspill Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Med orginal turboen på 150hk utgaven av 1,8T får du tatt ut maks 190 ærlige hester med chip osv, skal du høyere må du bytte turbo. Kan f.eks bygge om til turbo\ic fra Audi TT med 225hk. Skal du ha mer effekt enn det må du bytte stempler\råder for at det skal holde i lengden. k03 sitter i 150hk utgaven, k04 skal være god nok for 240-260hk. Endret 30. mai 2005 av trra Lenke til kommentar
G_Bone Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2005 men hvis jeg bytter fra k03 til k04 er det mye annet som må byttes da? har du peil på hvor mye hver av disse lader? takk for svar Lenke til kommentar
eminate Skrevet 18. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2005 har hatt en A3 1.8T Quattro.. Den hadde jeg K04 Turbo på, komplett Supersprint effektanlegg, modifisert bensintrykksregulator, chip(190hk), green cotton open air filter og avlastingsventil. Regner med den hadde rundt 210hk. Ladetrykket var oppe i 1.4 på max, men stabiliserte seg på 1bar. kunne nok tenkt meg enda litt mer effekt enn den hadde.. men da er det en bedre chip jeg burde hatt. dysene på en A3 er større enn på A4, så de holder til 240hk.. Lenke til kommentar
G_Bone Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2005 da gikk det nok unna! hadde du justert opp trykket da eller var det originaltrykk? hatt litt problemer med turbon i det siste.den henger seg liksom..plutselig har jeg null trykk. noen ide om hva det kan komme av?? Lenke til kommentar
eminate Skrevet 2. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2005 Turbotrykket blir justert opp når du bytter chip på en 2000mod A3. Det går imidlertid an å manipulere litt på det med en "kran".. et justeringsverktøy... men det beste er nok å la de som chipper bilen justere slik som det er best. Har du turbotrykksmåler montert? og hvis ja, måler den fra minus-siden og oppover? Lenke til kommentar
eminate Skrevet 2. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2005 både stempler, råder og intercooler holder til ca 240hk med K04 turboen... vanvittig morro... har nå en A4 1.8TSQ med rundt 300hk.. Lenke til kommentar
G_Bone Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 rask a4 me andre ord!hehe kjøpt meg måler men ikke fått montert den enda,veit liksom ikke hvor den skal monteres! komplisert installasjon?? hvilken modell er bilen din? stylet? Lenke til kommentar
eminate Skrevet 21. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2006 A4en er rå ja.. info om bilen ligger her http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3516 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2006 Kan gjøre mye morro med disse.. En kamerat hadde en A3T, benka til 365 hester, men da var stort sett alt bytta.. eminate kjenner sikkert til den bilen, siden jeg mener han er medlem av VACN.. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 22. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2006 A4en er rå ja..info om bilen ligger her http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3516 6531088[/snapback] Litt OT, er det bilen som Beddari bygget? Og som "lillebroren" har kjøpt nå? Har sett den en del ganger, og fy som den går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå