Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Musikkfilene mine hakker! (Solved)


Anbefalte innlegg

For en stund siden fikk jeg virus på dataen. Var innpå msn tenkte ikke over hva jeg gjorde og trykket på en link uten å sjekke hva det egentlig var...het visst Kelvir eller noe i den duren. Det fucket jo selvfølgelig opp hele dataen. Prøvde å fikse selv, men gjorde vel egentlig bare vondt verre..så jeg leverte den inn. Men etter at jeg fikk dataen tilbake så lager alle musikkfilene mine hakkelyder når jeg spiller de av. Akkurat som om de henger seg opp. Selv de jeg har fått etter reperasjonen.

Lurer på om det er filene eller høytalerne som er fucket??

 

I tillegg har media playeren gått hen og dødd! skulle oppgradere den, men så skjedde det en feil under oppgraderingen og nå virker ikke den gamle heller.

hver gang jeg starter det så får jeg denne beskjeden: Windows mediaplayer er ikke riktig installer og må installeres på nytt. Vil du innstallere spilleren fra Microsofts Webområde? og så JA elr NEI.

 

jeg trykker på ja og laster det ned. prøver så og innstallere og får SAMME beskjed igjen!!

 

trenger seriøst hjelp!

Endret av Coke lovin chick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hakking kan bety at du har feil eller manglende codec, eller at disken(e) kjører PIO, slik at de ikke kan levere data til avspilleren raskt nok. Det siste ser du om du går inn på Device Manager/Enhetsbehandling, og IDE-kontroller. Når det gjelder codec, så er dette avhengig av hvilken type musikkfiler du har.

 

Du er jo ikke avhengig av Microsoft for å spille av musikk. Du kan jo f.eks. prøve utmerkede Winamp.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Uhm..det kom visst ikke tydelig nok fram nøyaktig hvor lite peiling jeg har på pc'er.. :blush:

 

hadde vært fint med oversettelse på et par ting..Codec? IDE-kontroller?

kjekt om du kan si hver minste lille ting jeg må gjøre for å fikse dette...

 

Har andre musikkprogrammer, men musikkefilene lager samme fæle lydene i de. Desuten plager det vettet av meg at Media playeren ikke funker!

Lenke til kommentar

Hold nede Windows-tast + Pause-tast. Gå til flikken som det står Hardware/Maskinvare. Trykk på Device Manager/Enhetsbehandling. Trykk på +'en før IDE-controllers/-kontrollere. På en av flikkene som kommer opp når du åpner Primær/Sekundær, så skal du kunne se om diskene kjører PIO eller DMA.

Lenke til kommentar

DMA vil si at kontrolleren kan sende data direkte til minne, noe som er raskere enn om dataene skulle gå om prosessoren. Da må det være noe annet som er galt.

 

Kan være driveren til lydkortet, eller DirectX. Sjekk hvilken versjon av DirectX du har, og om du får opp noen feilmeldinger noe sted når du kjører Start - Run/Kjør og skriver inn dxdiag. Eventuelle problemer med driveren rettes ved å laste ned nyeste driver. Det er også mulig at dxdiag vil komme med noen feilmeldinger hvis dette er tilfelle.

 

Er det MP3-filer du prøver å spille av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...