Gå til innhold

Får bare 1,55 volt til cpu på MSI K8N Neo2 Plat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er ikke 100% sikker på hvordan det er på S939, men er K8N Neo2 lik K8N Neo (for socket-754) mht. Bios (som jeg vil tippe det er), så kan du ikke sette VCore høyere enn +10%.

For Winchester vil vel det da si ca. 1.55.

Du kan evt. søke litt på Google.. eller spørre i ett mer egenet forum (Overklokking) om "tweaks" for å omgå denne forsåvidt fornuftige begrensingen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hva skal du med mer volt egentlig ? fikk klokka min 3200+ til 2.4 ghz uten å øke volten noe som helst,

 

edit: har foresten samma hk og cpu som deg.

"Mye vil ha mer" sies det jo, men er tilbøyelig til å være enig med "siste taler".. :)

Det som er så typisk ved overklokking av CPU.. særlig med A64 (dog kun min erfaring) er at det "liksom butter" ved en gitt frekvens/OC.

En 3200+ "winnie" klarer gjerne 2400Mhz uten å øke VCore noe særlig.. videre OC krever uforholsmessig mer spenning (nå snakker jeg om *Prime-stabilt* system.. ikke kjøre CPU-Z)..

Selffølgelig vil noen komme og si at dette ikke stemmer.. da deres "gullchip" klokker lett 2500+ uten å røre VCore..

Da har man vært heldig.. :thumbup:

 

Edit og PS:

Jeg har/har hatt 2 "winnie" (S939) og 2 "claw's" (S754).. og alle har "buttet" ved ca. 2400-2500Mhz.. Alle klarer/klarte 2600-2700Mhz, men da på VCore 1.65 eller mer.. og på ingen måte stabilt.. De klarer/klarte alt av 3D-apps jeg har "plaget" dem med..men selv med god luftkjøling blir dette for "brutalt".. og som nevnt.. på ingen måte stabilt..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hei :) Jeg har nå fått stilt den høyere, men da holder dessverre ikke kjølingen min til mer OC. Har den på 2,5 ghz nå :) Den booter på 2,6 men henger seg med en gang den blir belastet for mye :p

Takker for svar :yes:

Kjøler er en Thermalright SLK-948U med en Zalman-vifte på.

Hvis jeg kjøper en Thermalright XP-120 vil den passe på mitt hovedkort?

Det står den ikke er kompitabel med det er flere her på forumet som har fått det til :thumbup:

Er det noen som har forslag til ram for meg? Kommer til å ha 250 FSB.

Vil denne OCZ rammen passe bra til meg da? :)

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar

Med den Rammen du har anvist til greier jeg 275FSB ved timmings 3-4-4-6 2.85V. Andre har greid mye bedre med denne Rammen, dette er bare mitt resultat.

9*275=2475Mhz

 

Jeg tror det kan være lurere og satse på:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304349&cks=PRL

 

Og så kjøpe en DDR Boster og kjøre den opp på 3,1V og sjekke om du greier det samme som dem :

http://www.ocshoot.no/corsairxms4400c25_2.htm

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har sett på den ram'en også. Vet du om den klarer 2,5-3-3-6 på ddr 500?

Mvh Andreas

Jepp det greiern.

 

2.5-3-3-6

2.75V 2.9V 3.1V

280Mhz 286Mhz 284Mhz

 

Er ikke sikkert du greier det samme hvis du kjøper den rammen kan hende du får en dårlig Batch. Men at du greier nærme det der er nesten helt sikkert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hei  :)  Jeg har nå fått stilt den høyere, men da holder dessverre ikke kjølingen min til mer OC. Har den på 2,5 ghz nå :) Den booter på 2,6 men henger seg med en gang den blir belastet for mye.

Dette stemmer veldig bra med mine erfaringer...bortsett fra at min 3200+ klarer å kjøre det meste (bortsett fra Prime95/SP2004) på 2600Mhz med [email protected]

Er det noen som har forslag til ram for meg? Kommer til å ha 250 FSB.

Her kan du sjekke litt/lese reviews av div. Ram-brikker..

Selv har jeg hatt god erfaring med disse brikkene. Rimelige...og klokker en del over specs (ca. 270).. Se forøvrig denne artikkelen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...