Gå til innhold

Olympus Camedia C-990


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei, og takk for en meget bra side!

Jeg er førstegangskjøper av digitalkamera, og student så noe dyrt kamera er ikke aktuelt. Hvilket kamera bør jeg velge? Er Olympus Camedia C-990 et godt kamera? Bruken er helst websider. Hvordan blir bildene på dette kameraet i rom med lite belysning?

 

mvh

PAH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Jeg kjenner en som har dette, og det virker som et godt kamera men:

 

Om primærbruken kun er websider holder det egentlig med 1.3Mpix. Da er det kanskje nok med et HP 215 som du får til under 1800,- hos de store kjedene.

 

For å gå tilbake til Olympus:

 

Om du vil ha optisk zoom synes jeg Olympus C-1Z er et meget godt kjøp hos databutikken.com til ca. 2700,- Lite og greit point-and-shoot som gir gode bilder.

 

Hvis du først vil bruke opp mot 3600,- på et 2.1Mpix som C-990 koster her i landet får du et IMHO _MYE_ bedre kamera i C-2040Z (igjen på databutikken) til i overkant av 3700,- De har også C-2100UZ (10x optisk zoom!) til samme prisen sånn ca, men dette kameraet er en del større noe som avhengig av bruken kan være negativt.

 

Disse kameraene har også USB noe C-990Z ikke har.

 

Jeg har selv liten erfaring med andre merker enn Olympus, men tror at det finnes bedre kjøp enn C-990 her også. Synes at Fujis nye 2600 ser ut som et spennende 'billigkamera'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...