Gå til innhold

D500 problemer med IrDA


Anbefalte innlegg

Fikk min nye Samsung sgh-d500 i dag, men gleden var kortvarig. Det første jeg testa var kamera, og skulle overføre til PC for å se bildet på skikkelig skjerm. Men den infrarøde overføringa kræsje omtrent midtveis i filen. Prøvd flere ganger, men nei. Får ikke overført til mobilen fra PC eller annen mobil heller.

 

Så jeg regner med det blir innlevering av mobilen på mandag, og venting på ny mobil. :hrm:

 

Noen andre med samme mobil som har testa infrarød overføring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sendt noen bilder over via ir, det gikk helt fint. Men å sende fra pc-en til telefonen derimot, ga opp etter noen forsøk.

Ok, så det er kanskje ikke bare jeg som har dette problemet. Flere med samme telefon som her erfaring, enten med at det funker smertefritt eller ved at det ikke funker?

 

Spør i tillegg etter eventuelle firmware-oppdateringer siden disse løser bugs i telefonen.

Det er kanskje ikke så dumt wampyre.. men slikt burde vært mulig å flashe selv synes jeg. Jeg søkte på nett etter oversikt over firmware til telefonen, man fant ikke noe på verken Samsung eller generell googling.

Lenke til kommentar

jeg har nesten lik mobil til deg, jeg har samsung e720 (likt innhold) , jeg kjøpte en sånn blåtann usb adapter som alltid står i bak pc'en så jeg sender filer fra å til pc'en kjempe fort å greit.,. anbefales (koster ca. 400-500,-) har ikke hatt noe problemer å jeg kan sende filmer fra data'en rett til mobilen, men de må være i mp4 format da. eller 3gp :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan prøve å sette ned hastigheten på irda porten på maskinen, den står som standard på 4mbps, men prøv deg nedover i hastighet. Men hva skal du med ir? Kjøp BT.... Gå til butikken du kjøpte telefonen å si at den ikke fungerer på ir (noe mange telefoner ikke kjør, spesielt på hp og dell ir porter) å spørr pent eller surt om du kan få en god pris på en dongel.

Lenke til kommentar

Prøvde å sette ned hastigheten til 1,ettellerannet, men da fikk jeg ikke kontakt i det hele tatt.

 

Selvsagt greit med blåtann, men jeg synes at når man har betalt dyrt for en dings, så bør den funke også. Og det kan jo hende man ønsker å overføre noe fra en annen mobil som har IR og ikke blåtann.

 

Edit: Litt frem og tilbake, så enfa lavere hastighet, og da funka det. Ser ut som om det er litt hastighetsbegrensning i telefonen.... Merkelig siden min to år gamle SE T300 fint klarer maks hastighet....

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...