Gå til innhold

DVD spiller. Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han spurte om en spiller, som i hardware termos. Men uansett så trodde jeg ikke det var forskjell på DVDspillere i linux. Trodde eneste forskjell mellom de forskjellige merkene var sonene og at alle sammen brukke de samma måtene på å spille av media.

Lenke til kommentar

En tråd av thunderheart:

Quote:



Har abit ka7-100 hovedkort med amd athlon 600@700 mhz (goldenOrb). IBM 40GB HD. Dette systemet har før funket meget bra sammen med win98se. Men plutselig en dag etter å ha fiklet med bus hastigheten i bios (som jeg hadde gjort mange ganger for å finne ut hvor mye den ville klokke seg opp), så klikket maskinen.


Nå er alt fra bios til win98se ustabilt og reagerer feil på kommandoer jeg trykker fra keyboardet. Og nei, det går f.eks. ikke an å installere programmer (dem blir avbrutt hele tiden), windows vil ikke altid starte i normal modus(men går bra i sikkerhets modus).


Vel hele maskinen er ubruklig sålenge jeg ikke er i stand til å starte et spill eller installere et program.


Hva kan feilen være? Er det hovedkortet, cpuen, eller harddisken? Siden det er ustabilt i BIOS, så kan det vel neppe være harddisken, mest sannsynlig hovedkort, enig?


 

Hva i alle dager gjør den fyren i linux seksjonen? Og det er jo helt tydelig at han har større problemer en å sitte å kritisere meg.

 

thunderheart: Slett windows og legg inn linux og lær deg litt du, så skal du se du får noen fine kviser du også!

 

termos: sorry lille venn, noen ganger kan det røde håret ditt virke litt blondt :wink: Unskyld

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 00:15, runmad skrev:

Kan noen anbefale meg en god og rimelig DVD-spiller til Linux?


Har surfa litt på nettet etter info, men jeg har ikke funnet noen som kan flashes, som er billlig, og samtidig fungerer bra i Linux.


 

Alle DVDspillere på markedet i dag fungerer knirkefritt under linux, det er ikke hardware som er problemet for DVD-avspilling. Det er ikke engang software lenger, xine, videolan og mplayer spiller alle DVD-filmer (også CSS-krypterte) uten trøbbel.

 

Så bare løp og kjøp. Det du egentlig trenger å vite, er om spilleren kan oppgraderes til sonefri. Et kjapt søk på google burde gi deg en del brukbare treff, denne inkludert:

 

http://firmware.inmatrix.com/

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Jaura..Det ble en LG DRD 8160B, på meg, så får vi se høtte re gjeng.

Grunnen til at jeg spurte om en spiller som passer til Linux, er at jeg har forstått det slik at, IDE-driverne til Linux har problemer med SCSI-emulering, på enkelte spillere.

 

Men det var vel kanskje bare i "gamle dager"...

Lenke til kommentar

Er det ikke på tide at noen av barna her lærer seg at drittkasting hører hjemme i /dev/null? Mao. når dere får en genial ide om å slenge med leppa, gjør følgende:

 

bash# echo " <enter>

> HOLD KJEFTEN DERES! <enter>

> " > /dev/null <enter>

bash#

 

Noen spørsmål? Ikke? Fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...