ShowNOmercy Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg ahr akkurat bygget en server, har et trådløst USB card på den stajonære datan! er det noen mulighet for å dele den tilkoblingen så jeg får internett på serveren! Kortet heter D-Link DWL-G120 noen forslag til hva jeg kan gjøre? Mvh Morten
finfyr Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Du har altså bare en trådløs-ting? Trenger vel en router gjerne om du skal koble de sammen.....
ShowNOmercy Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 har bare en trådløs sak ja! men har 2 nettverks kort, så om jeg evt kan dele tilkoblingen og bruke krysset kabel over til serveren? men finner ikke noen måte å dele tilkoblingen på
Zeph Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) Det kortet i den stasjonære PCen blir brukt til å få trådlaust tilkopling til PCen, og kan ikkje delast vidare. For at det kortet skal virke må du ha eit aksesspunkt eller ein trådlaus ruter, og det er der du deler tilkoplingen. Det lettaste er å dele koplinga i ruteren, eventuelt modemet, enten ved å kople til eit trådlaust aksesspunkt og putte eit trådlaust kort i serveren eller å legge ein nettverkskabel frå ruter\modem til serveren. Endret 26. mai 2005 av zeph
ShowNOmercy Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 ok! poenget var at jeg ikke skal ha kablen over hele huset, + at jeg ikke gidder å koste på et trådløst kort til men da er det sikkert ikke annet og gjøre da
Elgvenn2 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Forstå det dithet at du har et trådløst kort på hver maskin? Da kan du trolig dette opp i programvaren som fulgte med kortet at du skal kjøre de i såkalt "ad-hoc" mode. Da vil kortene trolig klare å koble seg til hverandre. Lykke til!
ShowNOmercy Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 har ikke et trådløst på stasjonære og server nei! har en kabel over gangen og gjennon noen dører og litt sånn til serveren nå
toretang2 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Dersom du tar inn internett fra det trådløse kortet kan du dele det videre via det vanlige nettverkstkortet via en krysset kabel til serveren din. Da trykker du på installer nettverk, velger: denne maskinen kobler direkte til internett, andre maskiner kobler til internett gjennom denne, velger hvilket nettverkskort du skal dele til og trykker ok. det er enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå