Gå til innhold

XP reinstallering, 2 harddisker og rot!


Anbefalte innlegg

hei,

 

Da jeg skulle oppdatere chipset driveren til mitt ABIT is7-v hovedkort, kræsja pc'en under installasjonen. Jeg fikk den ikke opp igjen etter dette, ikke engang i safemode. Senere prøvde jeg en reinstallasjon av WinXP, uten å formatere. Det så ut til å gå greit, men pc'en kræsja her og. Jeg har prøvd å reinstallere XP flere ganger, med samme resultat. XP med SP2 er fra før av installert på maskina, mens CD er en ren XP proffesional.

 

Senere installerte jeg XP på en annen harddisk. Dette var en SATA disk, som jeg ikke hadde fått til å fungere før, men nå hadde den plutselig lyst til å være med å leke. Installasjonen på denne disken gikk fint, men av sine 250gb har jeg nå bare 20gb til rådighet.

 

Sata disken funker flott, jeg kan også bruke filer fra den andre disken, som ikke vil starte opp med XP av seg selv.

 

Et stort rot, trenger dere mer informasjon så bare si i fra. jeg er takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får helt sikkert et bedre resultat hvis du sletter og formaterer harddiskene dine under installasjonen. Bare boot maskinen fra XPCDen, så velger du å forrmatere alle diskene når dette valget kommer opp. Men før du gjør det bør du kanskje gå inn på nettsiden til chipset'et ditt, og laste ned den siste driveren - og lagre denne på en cd. Husk å ikke sette i nettvekrskabelen (internett) før du har installert SP2 og virusprogram, ellers får du problemer

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...