Gå til innhold

Nokia 6630/6680/6681 tråden: Spørsmål og svar!


Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være fint å samle alle spørsmål og svar om disse telefonene i en og samme tråd.

 

Slik at er det noe man lurer på, så finner man mest sannsynlig svar på det i denne tråden etter hvert

:thumbup:

Endret av ct
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de som fikk slettet bildene sine og trodde LifeBlog-programmet hadde skylden, så er dette feil.

 

Jeg også lurte på om det kanskje kunne være det som var grunnen, men etter å ha brukt telefonen i en uke uten lifeblog, skjedde det igjen, alle bildene forsvant.

 

Jeg regner med at det er en bug i firmwaren som må ha skylden, på Mobilverkstedet i Bergen har de fått inn en ny versjon V02.05, som er nyere enn den jeg har i alle fall.

 

Håper problemet forsvinner etter fw oppdatering...

Lenke til kommentar

Fikk min N6680 i dag og er storfornøyd hittil. Men en ting jeg synes er litt rart og lurer på resten av dere som har N6680 har lagt merke til det?

 

Tastaturet på telefonen lyser ikke når jeg går inn i menyen.Det hender at tastaturet lyser men det er sjelden.Kun når jeg drar ned kameralukket og når telefonen startes,også noen ganger hvis jeg trykker på Legg på knappen (Rød Telefon). :no:

 

Noe galt med min tlf? :thumbdown:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Fikk min N6680 i dag og er storfornøyd hittil. Men en ting jeg synes er litt rart og lurer på resten av dere som har N6680 har lagt merke til det?

 

Tastaturet på telefonen lyser ikke når jeg går inn i menyen.Det hender at tastaturet lyser men det er sjelden.Kun når jeg drar ned kameralukket og når telefonen startes,også noen ganger hvis jeg trykker på Legg på knappen (Rød Telefon). :no:

 

Noe galt med min tlf? :thumbdown:

Ikkeno galt med tlf din, hvis du ser oppe i venstre hjørne ser du en lys-sensor, hvis det er lyst ute kommer ikke lys i tastaturet på, og det er mindre lys på skjermen, dette for å spare strøm. Prøv å holde fingern over sensoren så ser du lyset i displayet blir sterkere og tastaturbelysning aktiveres etter 2-3sk eller no :)

Lenke til kommentar

Hey!

jeg har fire spørsmål om nokia 6680:

 

 

hvordan er batteritida?

 

 

hvor mye minne går det i telefon? ser at det noen plasser står 256 megs, men ser at det netopp er kommet et 512 megs kort. passer dette kortet i telefon?

 

og til slutt lurer jeg på om telefonen vil funke i netcoms 3g nett, selv om dem ikke har fått det opp å kjøre enda. kanskje man må sende telefonen inn på verksted, slik at dem må mekke inn alle instillingene til netcoms nye 3g nett eller.... kanskje man er heldig at dem har sånne instillinger man får via sms eller....

 

 

 

det var kanskje litt for mange spørsmål, men jeg håper at noen orker å ta seg tid til å svare på dem. på forhånd takk!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk min N6680 i dag og er storfornøyd hittil. Men en ting jeg synes er litt rart og lurer på resten av dere som har N6680 har lagt merke til det?

 

Tastaturet på telefonen lyser ikke når jeg går inn i menyen.Det hender at tastaturet lyser men det er sjelden.Kun når jeg drar ned kameralukket og når telefonen startes,også noen ganger hvis jeg trykker på Legg på knappen (Rød Telefon).  :no:

 

Noe galt med min tlf?  :thumbdown:

Ikkeno galt med tlf din, hvis du ser oppe i venstre hjørne ser du en lys-sensor, hvis det er lyst ute kommer ikke lys i tastaturet på, og det er mindre lys på skjermen, dette for å spare strøm. Prøv å holde fingern over sensoren så ser du lyset i displayet blir sterkere og tastaturbelysning aktiveres etter 2-3sk eller no :)

Hehey :thumbup: Tusen takk,sånn går det når man ikke leser bruksannvisningen. :!:

Lenke til kommentar
Hey!

jeg har fire spørsmål om nokia 6680:

 

 

hvordan er batteritida?

 

 

hvor mye minne går det i telefon? ser at det noen plasser står 256 megs, men ser at det netopp er kommet et 512 megs kort. passer dette kortet i telefon?

 

og til slutt lurer jeg på om telefonen vil funke i netcoms 3g nett, selv om dem ikke har fått det opp å kjøre enda. kanskje man må sende telefonen inn på verksted, slik at dem må mekke inn alle instillingene til netcoms nye 3g nett eller.... kanskje man er heldig at dem har sånne instillinger man får via sms eller....

 

 

 

det var kanskje litt for mange spørsmål, men jeg håper at noen orker å ta seg tid til å svare på dem. på forhånd takk!!  :thumbup:

Når det gjelder minne så skal du ikke ha noen problemer med 512MB, tror minne opp til 1GB også

vil fungere (Dette avhenger mye av minne produsent..TwinMos vil nok ikke fungere, mens Kingston vil kansje fungere. Test ut før du kjøper)

 

Når det gjelder 3G med Netcom har jeg hørt rykter om at du må oppgradere med nytt simkort.

Den vil bruke samme internett oppkoblingen som før, men den vil automatisk velge 3G vist det er tilgjengelig. Du vil ikke kunne bruke telefon mot Netcom sitt 3G nett før det er åpnet for vanlige 3G terminaler.

 

Når det gjelder batteritiden så er den meget bra, men med aktiv bruk av bluetooth (bruker den med GPS) så er batteritiden betydlig mindre.

 

Det fine med 6680 er at den automatisk kan låses til kun å bruke GSM nettet. Dette er meget gunstig i de områdene der 3G dekningen er dårlig. Telenor (og sikkert Netcom etterhvert..) sliter

med "switchinga" fra 3G til GSM. Derfor kan det forsatt hende at samtalen blir brutt når du går ut av 3G dekning. Derfor kan det i disse område være greit å låse telefonen til kun bruk av GSM.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min 6680 i går og er utrolig fornøyd! Jeg har NetCom Bedrift og alt funker som bare det! Har dog merket at når jeg i visse soner i Oslo (sentrum) så 3G ikonet dukker opp, og der blir der i et par min... Men! Så forsvinner det og da forsvinner også dekningen i et par sekunder (15 sek ca).

 

Betyr dette at det er visse soner som har 3G dekning, men at når operatøren ikke klarer å opprettholde 3G dekningen blir telefonen "forvirret" og må da søke "seg inn igjen"?

Lenke til kommentar
Betyr dette at det er visse soner som har 3G dekning, men at når operatøren ikke klarer å opprettholde 3G dekningen blir telefonen "forvirret" og må da søke "seg inn igjen"?

NetCom har ikke åpnet sitt 3G nett enda, men telefonen vil søke opp nettet så lenge den står i "Dobbeltmodus". Når du kommer på 3G nettet skal du bli kastet tilbake til GSm nettet fordi du ikke har lov å være på 3G nettet enda. Fra 15 juni kan du skaffe deg 3G sim og komme opp på 3G også, inntil da ville jeg satt telefonen i "GSM modus" så slipper du de problemene.

Lenke til kommentar
Uansett så har ikke NetCom støtte for 3G ennå.

 

Hvorfor ikke gjøre dette til en 6630/6680/6681-tråd? De er jo tross alt nesten identiske.

Joda, selv om 3G ikke er lansert helt så kan en fremdeles støte på en "3G-basestasjon" om du skjønner hva jeg mener.

Jepp, jeg vet. Her jeg bor kan jeg få inn GSM hos meg, og 3G hos naboen.

Lenke til kommentar
6630 og 6680 bruker vel RS-MMC kort... går de to over hverandre?

 

Jada.

 

hvordan gjør man dette enklest: har en 6600, skal kjøpe 6680 . hvordan få bildene over til 6680

Koble 6600 til pcen, (Bluetooth, infrarød eller kabel) kopier filene du skal ha, og legg de inn igjen på 6680en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt

6680 har et program på telefonen som heter Dataoverføring, hvor du kan hente data (kontakter, kalender, bilder, videoklipp og lydklipp) fra en annen Nokia-telefon med bluetooth. Genialt.

Endret av Slettet-cfOgpBusmt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...