Gå til innhold

Spørsmål anngående hastighet på minne

jacoweb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ett lite problem her. Har kjøpt meg DDR2 pc5300 brikker. Kjører de i dual. Har p4 system.

Men når jeg går inn i cpuz, sjekker minnet. Så står det at det kjøres på 166mhz?

minne.JPG

Noen som kan hjelpe meg? Er Geil minne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da går du bare inn i BIOS å stiller det sånn at det blir riktig.

333 Mhz er vel rett trur jeg...

Edit: du må ikke mase etter 20 min.! Da blir tråden strengt fort..

Endret av BaX
Skrevet (endret)

Sett FSB:RAM-devideren til 1:1, ikke 6:5. Dersom du ikke har klokket maskinen skal det da stå "Frequency: 200Mhz".

Endret av apwr
Skrevet (endret)

Tror det skal stå på samme sted som minnetimings osv, men dette kan variere. Ta en titt i hovedkortmanualen! :thumbup:

Det er mulig det står oppført som "Max Memory Clock" i bios. Sett da denne til DDR400.

Endret av apwr
Skrevet (endret)

Finner du ikke "Max Memory Clock" heller? Mulig dette står under "DRAM Configuration"...

Endret av apwr
Skrevet

nei, dårlig med det. Virker veldig rart det her. Pga jeg så en test av hovedkortet jeg har her nå. Det kjørte også DDR2 pc5300 minne, også i cpuz stod det 333mhz.

Rart at mitt bare viser 166mhz.

Skrevet

Må ikke trykke på noe for og vise alt i bios? ingenting som er sjult liksom? var sånn på gigabyte kortet mitt skjønner du.

Skrevet

jammen, i følge den testen til det hovedkortet mitt, den har helt annderledes bios enn meg. Og det finnes ingen bios updates på asus siden.

Skrevet (endret)

Har du et valg som heter "CPU configuration"? Der skal du kunne sette "Max memory clock=DDR400".

Endret av apwr
Skrevet (endret)

ja det har jeg, men er ikke noe valg der som har med minnet og gjøre :(

jeg har ddr2..

Endret av jacoweb
Skrevet

Har gjort det se :) hehe.. men liksom nå er det ett annet problem. Jeg sjekket ut en test av samme hovedkortet som jeg har. Også var det noen screenshots av biosen. Den er jo ikke lik min i det hele tatt.

Den har mange fler funksjoner som jeg ikke har osv.. skjønner ikke helt hva det er :( det er jo helt likt kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...