Gå til innhold

6230i treig og dårlig


Anbefalte innlegg

Hei! har kjøpt med nokia 6230i!

 

1. Det første jeg stusser på er batterikapasiteten. Jeg har hatt telefonen i 3 dager og også ladet den 3 ganger!! Har riktignok brukt telefonen en del for å lære meg å kjenne den men syntes det er drøyt at jeg allerede har ladet den 3 ganger! Har hørt at batteriet blir bedre men det vil tiden vise..

 

2. For det andre har jeg allerede opplevd at telefonen skrur seg av, helt plutslig. Jeg tipper dette er en programvarefeil. Noen andre med samme telefon som opplever dette? Forfærdelig irriterende..

 

3. Kjæresten min har 6230 og en av grunnene til at jeg kjøpte 6230i var fordi jeg var møkk lei min trege sony ericson t630, hennes telefon er rask som lynet. Min derimot er mye, mye, mye, mye tregere!! Er ikke det rart ettersom min telefon er en "opgradering" av hennes? Har slettet all møkka som fulgte med, dvs bilder, ringetoner, themes etc.. men telefonen er fortsatt like treig! Jeg vil tippe at dette kan fikses ved en eventuel "nedgradering" av telefonens software eller opgradering :p

 

4. Når jeg skriver sms opplever jeg at enkelte av bokstavene ikke kommer med selvom jeg har trykket ned de riktige tastene.. virker ikke ut som den klarer å registrere hvilke taster jeg trykker på hvis jeg gjør det fort. Telefonen virker ellers rask og fin under sms skriving...

 

Føler meg egentlig snytt, jeg kjøpte telefonen for å få en raskere telefon noe jeg ikke føler jeg har fått i særlig grad... I går skulle jeg ta et bilde tokk kanskje 10-15 sekkunder før bildet ble tatt etter jeg trykte på avtrekkeren.. Dette er forbanna dårlig.. det kjipe er at jeg har kjøpt den på internett, via tele2. Så er ikke bare å gå tilbake til butikken å levere telefonen. :( Gidder ikke bruke masse penger på porto osv får å sende den tilbake, prøver heller å fikse det selv, dersom noen vet om noen opdateringer til telefonen som kan hjelpe meg ville jeg blitt meget taknemelig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig. Men hvis den er rask og fin på sms skriving, hva er det da som er så ulidelig treigt? På min 6230i opplever jeg overhode ikke treghet i sms skriving, heller ikke når jeg blar i menyen, og ved fotografering tar det max 1 sekund å ta bilde. Høres ut som om det må være noe feil ved din telefon.

 

Når det gjelder batterikapasitet trodde jeg også den skulle vare lengre. Men min har vart et par dager ved flittig bruk(sms, samtaler, spill, foto). Jeg har hatt min i to uker nå, og min også har skrudd seg av plutselig, men bare en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har samme telefon og er storfornøyd. Eneste den kan være treg på er når du går ut og inn av menyen. Men når du først er i menyen går det greit. Ved SMS-skriving merker jeg heller ikke noe tull. Nå bruker ikke jeg min så mye, da jeg har firmatelefon på dagtid, men jeg har bare ladet telefonen 3 ganger eller noe sånt på 2-3 uker..

 

Før jeg kjøpte denne hadde jeg en k700i jeg kjøpte via Netcom. Mer problemer med en telefon har jeg aldri opplevd. Den hadde en god del av de samme problemene du nevner at din 6230i har. Også hang den seg helt opp flere ganger. Skjermen ble helt hvit og jeg fikk ikke gjort noen ting. Først etter 3 turer på service, MASSE venting og drit fikk jeg hevet kjøpet. Da kutta jeg like godt ut Netcom i samme slengen.

 

Høres ut som det er noe alvorlig galt med den telefonen din :(

Lenke til kommentar

Høres veldig rart ut.

 

Er selv kjempefornøyd med min 6230i. Menysystemet går raskt å bruke og det har ikke vært noen feil de ukene jeg har hatt den.

 

Vær oppmerksom på at det er stor forskjell på minnekortene når det gjelder lese og skrivehastighet. Hvis du kjøper "feil" kort risikerer du å få en "treg" telefon.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det må jo være softwarefeil på telefonen din som er problemet. Hadde ikke giddet å plage meg selv mer med å bruke den hvis den er så ille som du sier.. Send den inn til oppgradering ASAP og nyyyyt den når du får den i retur!!

 

Gikk fra 6230 til 6230i og er UTROLIG fornøyd med forbedringene! :love:

 

Har hatt min i 2 uker nå og har ikke opplevd NOEN bugs på den (bank i bordet :thumbup:), i forhold til 6230en som hang seg opp av og til (sikkert pga 256 mb minnekortet jeg hadde satt inn)

 

Utrolig bra kamera, bekreftelsesknappen (STOR forbedring!), zoommuligheter FØR du tar bilder også, NYDELIG skjerm, forbedret lyd på mp3spilleren, justerbare innstillinger på lyd/equalizer, og INGEN bugs sålangt.. har satt inn 256 mb minnekort (twinmos) på denne også som sålangt fungerer smertefritt i forhold til prisen (230,-)! Går ikke LYNRASKT å bla mellom mp3 filene, men dog..

 

Når det gjelder responstid i menyer er den kanskje noen tideler tregere enn 6230, dvs ikke store minuset (for meg ialllefall) etter å ha sett og opplevd forbedringene.. vanesak!

 

Og bruker du mp3spilleren så mye som jeg MÅ telefonen lades opp hver dag ja.. akkurat som 6230en måtte.. synes ikke det er så ille med tanke på forbedret lydnivå og den lyssterke skjermen som sikkert trekker mer strøm enn på forgjengeren.

 

Er storfornøyd med telefonen og er sikker på at du blir det også etter en softwareoppgardering som gjør at den fungerer optimalt!!! ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du kan dra på hvilket som helst Nokia verksted og få noen til å titte på tlf din, uansett hvor du har kjøpt den. Klikk HER og søk, så finner du hvor nærmeste servicesenter er ;)

 

Jeg tror også at det er no software feil med tlf din, jeg har selv prøvd 6230i, og den fungerer som en drøm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...