Gå til innhold

Er GeForce 6200 noe tess?


torbx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei. Du finner de samme instillingene på AGP kort.

 

Du må inn på Low-level system setttings, deretter NVStrap driver.

 

Under PCI DeviceID settings så må du endre Graphics adapter identification til custom. Huk så på use ROM straps for PCI DeviceID programming. Når dette er gjort kan du velge i "rullegardinen" nedenfor.

Fant det nå, mange takk! :thumbup:

Gikk opp 4,1-4,7 og 3,7% på på 01-03-05. :)

Lenke til kommentar
Noen som veit hva forskjellen på disse korta er bortsett fra pris, merke og mengde ram?

 

Asus GeForce 6200 128MB

Asus GeForce 6200 256MB

Gainward GeForce 6200 256MB

Gainward GeForce 6200 512MB

 

Og er noen av disse bedre enn mitt GF4 Ti 4200?

Vil tro de er ganske like, bortsett fra det du nevner, og ingen av de har muligheter for å åpne flere pipelines(hvis det var et mål for deg)

Jeg ville ikke ha bytta ut et ti4200 til fordel for et 6200, til det er ytelsesforskjellen for liten, etter min mening... :hmm:

Spiller du "tunge" spill, er ikke 6200 noe godt alternativ, og spiller du "moderate" spill, funker ti4200 fremdeles ganske bra! :thumbup:

Lenke til kommentar

...

Jeg ville ikke ha bytta ut et ti4200 til fordel for et 6200, til det er ytelsesforskjellen for liten, etter min mening...  :hmm:

Spiller du "tunge" spill, er ikke 6200 noe godt alternativ, og spiller du "moderate" spill, funker ti4200 fremdeles ganske bra!  :thumbup:

Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg har barebone'en som du kan se på avataren min, og GF4-kortet mitt opptar nesten hele venstresiden av kabinettet mitt og ødelegger for hele luftgjennomstrømmingen i kabinettet. Den ene CPU-vifta mi trekker altså inn varm luft 1,5-2 cm fra skjermkortet og den andre blåser ut enda varmere luft i andre enden. Og det er heller ikke mye plass over CPU-"kjøler'n". Så jeg har lengta etter et low profile skjermkort som yter bedre enn det jeg allerede har.

 

Men er 6200 bedre eller like bra som Ti4200?

 

Og hva er minnebåndbredde, hva har den å si for ytelsen?

På 6200 er den 3,2 GB/s og på mitt Ti4200 er den 8,8 GB/s.

Ser også at 6200 har 5 ns DDR minne, mens mitt Ti4200 har 3,3 ns. Hva har det å si for ytelsen?

Lenke til kommentar

Det finnes vist mange forskjellige 6200, noen har 64 bits-, og noen har 128 bits minnebåndbredde.

Mye tyder vel på at de du linker til har 64 bit(siden de bare har 3,2 GB/s)

Mitt 6200 med NV43-kjerne, 3,6ns minne, har 128 bits minnebåndbredde og 8,8 GB/s.

Mitt yter nok i overkant av et ti4200, mens de du nevner nok yter noe dårligere ti4200... :hmm:

 

Tror uansett det er vanskelig å få tak i et "low profile"-kort med særlig høy ytelse. :)

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg og min bror (mygve^) har lekt oss litt med 6200 kortet i helgen.

Monterte en Zalman 700(ettellerannet) kobberkjøler samt v/moddet hovedkortet og installerte ddr booster.

 

MSI 6200NX 128MB 5ns minne!

 

originalt 300/450 overklokket til 590/640 med 8 pipelines.

 

ASROCK 939 DUAL sata2 vmoddet til 1.55V vcore

2 x 256MB kingston KHX @ 260 2-2-2-5

DDR booster

Venice 3000+ @ 2600mhz.

 

Gjorde en clean install av win 2000 med "ricky tweak"

 

Fikk da en respektabel score på 19948 poeng i 3d mark 01.

Vi orket ikke mer enn en ca 30 min med testing etter alt slitet med å få maskinen opp og gå så 20k bør gå lekende lett.

 

Flaskehalsen er uten tvil den lave minnefrekvensen på skjermkortet.

Ett par mhz overklokking på minnet gav store uttelinger på poengsum.

 

Vi fikk rundt 18000 poeng med 4 pipes. (glemte å modde med rivatuner :p )

Noe som ytterliger viser hvor begrenset det er av minnebåndbredden. Den eneste testen vi så forskjell i var i "nature".

 

Dette var uten 6600GT mod. Med den så hadde vi nok fått 1-2000 poeng mer.

 

 

Har lyst å vmodde kortet men finner ikke vmod til dette pcbet.

Endret av corcky
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...