Gå til innhold

Argumenter for/mot bærbar


Anbefalte innlegg

Høres sikkert dumt ut, men hva er argumentene for/mot en bærbar maskin vs stasjonær?

Kan dere gi meg noen? :blush:

 

Foreløpig har jeg

- For:

- - Mobilitet, ta med der du vil (eller kan)

- - Batteri :p

- - Skjerm (oppløsning vs størrelse/pris)

- - Komfort (Dette er min mening, elsker å sitte med bærbare.)

- Mot:

- - Vanskelig å oppgradere

- - Skjerm (kvalitet :ermm: )

- - Mindre ytelse for pengene vs stasjonere

- - Mindre lagring

- - Mindre skjerm (som oftest)

 

MVH

Marcus Irgens

Endret av marcen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stasjonære er kraftigre en bærbare. Lengre levetid på stajonær som regel.

Oppgraderingsmulighetene er større på stasjonær. More bang for bucks på stasjonær.

Hardiskplass. Bedre skjerm på¨stasjonær. Mer robust.

 

Bærbar har jo sine fordeler i at den er bærbar. Den har batteri. Har grei nok ytelse.

 

Skal du ha en ny pc, og ikke har behov for å flytte den mye med deg rundt (snakker da ikke om lan) så kjøp stasjonær for all del

Lenke til kommentar

Selv om en bærbar kan virke praktisk så blir det aldri noen fullgod erstatning for en skikkelig stasjonær. Da tenker jeg ikke bare på ytelse og oppgraderingsmuligheter, men først og fremst komfort og brukervennlighet. Det er nemlig svært få bærbare som er behagelige å jobbe på i lengre perioder av gangen, iallefall sammenlignet med en skikkelig stasjonær. En bærbar er greit å ha dersom man er mye på farten, men til daglig bruk så er det ingenting som slår en skikkelig stasjonær etter min mening.

Lenke til kommentar
Selv om en bærbar kan virke praktisk så blir det aldri noen fullgod erstatning for en skikkelig stasjonær. Da tenker jeg ikke bare på ytelse og oppgraderingsmuligheter, men først og fremst komfort og brukervennlighet. Det er nemlig svært få bærbare som er behagelige å jobbe på i lengre perioder av gangen, iallefall sammenlignet med en skikkelig stasjonær. En bærbar er greit å ha dersom man er mye på farten, men til daglig bruk så er det ingenting som slår en skikkelig stasjonær etter min mening.

En bærbar pc i docking med vanlig tastatur og mus er minst like bra :)

Lenke til kommentar
Dårligere skjerm og tastatur enn det man kan ha på en stasjonær- hvertfall innenfor normale prisrammer. Dette er viktig, hvertfall for meg. Det er skjermen jeg ser på, ikke hardwaren inne i maskinen..

Tull. Bærbar-skjermer er mye bedre, imo. Mange er glossy og har høyere oppløsning = :love::dribble: F.eks 17" 1920x1200, for å få det på stasjonær (LCD) må du opp i 23" som koster godt over 10k.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Dårligere skjerm og tastatur enn det man kan ha på en stasjonær- hvertfall innenfor normale prisrammer. Dette er viktig, hvertfall for meg. Det er skjermen jeg ser på, ikke hardwaren inne i maskinen..

Tull. Bærbar-skjermer er mye bedre, imo. Mange er glossy og har høyere oppløsning = :love::dribble: F.eks 17" 1920x1200, for å få det på stasjonær (LCD) må du opp i 23" som koster godt over 10k.

Jeg er ikke enig, ingen skjerm på bærbar kommer i nærheten av mine 2 stk. 19" Samsung LCD-skjermer på min stasjonære mhp. kontrastforhold, innsynsvinkel og fargegjengivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...