Gå til innhold

Svekkes ytelsen mye?


Anbefalte innlegg

:hmm: æ har en 360w psu og har bestilt et msi 6600 gt.

Holder det?

Noen i brukerannmeldelsene skrev at man treng minst 400w,men i opplysningene om kortet står det 350w.

Holder 360w eller svekkes yelsen enormt :cry: .

Har en athlon xp 2,6ghz cpu.

768 twinnmos ram .

80g westen digital harddisk og graffikkortet ovenfor. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer veldi ann på hvilken psu du har da (merke altså)

 

Siden du har 360w regner jeg med at det er chiftec, som faktsik har ganske stabile psu`er. Da bude det gå bra!

 

Men er det derimot en q-tec (vet ikke om de lager 360w), så burde du skaffe deg ny...

 

Men burde gå så lenge det er en psu av de merkene man burde holde seg unna...

Lenke til kommentar

Det ved viktigste ved en strømforsyning er ofte ikke hvor mange watt den er på, men hvor mange amper det er ut på hver av kanalene. En del billige strømforsyninger leveres gjerne med mange watt men lite amper.

 

Uansett så er sjelden det noe problem med en liten strømforsyning. Du skal ha mye i maskina før den kommer tilkort. Skal du til med peltier, vannkjøling eller anna tilsvarened kjøling så må du gjerne til med en større strømforsyning.

Lenke til kommentar
Det ved viktigste ved en strømforsyning er ofte ikke hvor mange watt den er på, men hvor mange amper det er ut på hver av kanalene. En del billige strømforsyninger leveres gjerne med mange watt men lite amper.

 

Nå er det slik at antall watt er direkte proposjonal med antall ampere....

dvs: dobelt så mange amper = dobbelt så mange watt.....(så sant man ser på den samme spenningen)

 

Det man heller kanskje kunne si, er at det er viktig at strømforskyningen leverer mange ampere på de spenningene som trenger det. I dag ser det ut til at det er +12V som brukes mer og mer. Noe som er forstålig ettersom jo høyere spenningen er, jo mindre strøm trenger man for å få samme effekt. Mindre strøm krever ikke like store kabler, og ikke minst "mindre"/færre kontakter.

 

space

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare prøve? datan blir ikke tregere, så ytelsen vil ikke svekkes av en dårlig psu men komponentene vil få ujevn spenning som gjør at de regner oftere feil og i verste fall kan ta skade av det. på oppsettet mitt prøvde jeg for moro skyld med en qtec 300w jeg har liggende, dataen hang seg når gpuen bynte å suge ordentlig, så jeg kjøpte større, tror din vil holde, og gjør den ikke kjøper du lik som min eller no :thumbup:

 

edit: det skal også sies at peak effekten ikke er rms. bra strømforskyninger greier ofte høyere peak enn oppgitt, og kan belastes hardere over en lengere periode enn en dårligere med samme oppgitte peak effekt. chieftec sier å være god, tror faktisk de fleste er gode så lenge det ikke heter q-tec og den er på 350+ (på ditt system altså)

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Kommer veldi ann på hvilken psu du har da (merke altså)

 

Siden du har 360w regner jeg med at det er chiftec, som faktsik har ganske stabile psu`er. Da bude det gå bra!

 

Men er det derimot en q-tec (vet ikke om de lager 360w), så burde du skaffe deg ny...

 

Men burde gå så lenge det er en psu av de merkene man burde holde seg unna...

Vil ikke la q-tec regnes som strømforsyning.. den er nermere å være en ustabilisert trafo med dålig likeretter bak :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...