Gå til innhold

Mobilkjøp i Kina?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes et hav av mobil merker og typer der nede (eller var det Japan?) som både støtter GSM 1800 og ikke... Jeg kommer ikke på noen spesielle typer akkurat nå, men du kan jo forhøre deg litt der nede. Står vel specs på mobilen!

 

Ikke kjøp katta i sekken da, en mobil som feks ikke har engelsk språk osv ;)

Lenke til kommentar
Men hvis den koster 50kr så er det vel ikke verdens undergang om den går dukken.

 

Nei det er det jeg og tenker. Uansett så fikser di jo mobilen din mot betaling på et verksted, selv om du ikke har garanti på den. Eller?

Ja, så lenge det er et merke de har deler til her, men da er vel nesten hele vitsen borte. Da kan du jo like gjerne kjøpe den her.

 

Loddefeil o.l. fikser de nok uansett.

 

50kr tror jeg neppe du finner en mobil for. må nok litt opp i pris før du finner en som er bedre enn de vi har her hjemme.

Lenke til kommentar

Se opp for piratkopier! Det finnes knapt noe det ikke finnes piratkopi av i Kina, og mobiltelefoner er intet unntak. Tror nok heller ikke at du får noe særlig hot og billig der, de billige telefonene er kinesiske merker.

 

Japan/Sør-Korea/Hong Kong = fete og garantert 'ekte' telefoner.

 

http://www.expatauction.com/cgi-bin/auctio...isttype=current <- auksjon på mobiltelefoner i Shanghai.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar

Har selv vært i Kina et par ganger og sett litt på mobiler der, vurderte å kjøpe meg en. Men det er så mange ting de ikke har, som jeg så gjerne vil ha. For det første så er det ikke akkurat så "billig" som alle andre skal ha det til, om man kjøper det i en mobilbutikk. Det er nesten ingen mobiler der som har BT heller, noe som jeg mener er en ganske stor ulempe. SE, Nokia, Samsung og alle de kjente merkene er ikke mye billigere, og alle kommer med et kinesisk tastatur, hvis ikke du er heldig. De har også bare muligens en engelsk ordliste og språkvalg. Skal du kjøpe en mobil, må du ihvertfall sjekke om det er engelsk språk på telefonen. Du må også forsikre deg om du får med det du skal ha, de lurer deg lett ;)

Det er heller ikke så altfor mange av de telefonene som ikke finnes her som har muligheten for å bli brukt her. De fleste telefonene er også tilknyttet en form for abb. og de som står i butikken kan meget lite engelsk. Så det nytter ikke å spørre om en haug med ting. Men for all del, det er hvert et forsøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...