Gå til innhold

Hjelp til valg av SFF/Barebone


Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av 2 stk SFF-pcer. Ingen av de skal brukes noe særlig til spilling. men mer som pc/mediacenter. Stiller litt høyere krav til den ene, som må ha mulighet for WLAN og kunne takle litt tyngre oppgaver.

 

Har sett på:

 

Aopen XC Cube AV EA645 (hovedsakelig pga større psu).

Asus S-presso S1-P11 (fordi den har fjernkontroll og WLAN med tilleggskort).

MSI mega 865 Pro

 

Er det noen som har erfaringer med noen av disse? Tenker på brukervennlighet, støy, stabilitet etc.

 

spm angående instant-on:

Stemmer det at jeg ikke kan bruke dette om jeg setter inn et annet grafikkkort?

Hvordan virker DVD/TV i instant-on?

 

setter pris på all hjelp og tips.

Endret av zlinky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke erfaring med noen av de der, men generell erfaring med SFF pc'er er at de er bråkete og varme. brukervennlighet så er det jo ikke verre enn en vanlig pc da. fremtidsretta er de jo selvsagt ikke ettersom man ikke kan oppgradere hk osv. stabilitet er vel så som så, generelt sett lettere og bygge en "vanlig" stabil pc er min erfaring, men det kommer jo litt an på hvor høye krav du stiller.

 

skal du bruke den ene som mediacenter så ville jeg tittet på kabinetter som er bygd til dette formålet, f.eks her og her. mye mer brukervennlig og fremtidsretta med tanke på oppgraderinger. også tar det seg jo bare så utrolig mye bedre ut i stua da.

Lenke til kommentar

takk for rådet. Men ingen av pcene skal stå i stua, og bare den ene er til meg. De kommer hovedsakelig til å bli brukt som pc, men likte tanken på at de samtidig kan brukes til TV/DVD/VD/RADIO. Derfor tror jeg fortsatt at jeg kommer til å gå for en SFF.

Lenke til kommentar

JEg kjøpte en Aopen Xcube Ea65 ila(spec: P4 1.8Ghz, 512ram pc2700, nec DVD-brenner, 80Gb WD) for en stund siden. Instant on fungerer greit, litt stress å bruke avogtil. DVD har jeg ikke fått til skikkelig, den krangler litt med soner å slikt. TV prøvde jeg, men iogmed at jeg har analoge signaler kranglet den litt, og bildene hakket. Til avspilling av musikk fungerer den glimrende. samme med radio..helt til jeg ødla antenna :(

 

JEg bruker et Hercules Radeon 9000 pro kort, det integrerte klarte ikke å lage et bilde på Tven min..

 

Det er bare DVD-brenneren og grafikk kortet som bråker... temp inni ligger rundt 35-40, mens cpu 30-35.

 

Ellers er programvare å alt sånn ok, men du har ikke alltid så mange valgmuligheter. kan f.eks ikke inne i windows høre på MP3 som ligger på HD. Mens dette fungere fint med instant-on.

 

Eneste som irriterer meg til nå er at den lukter litt rart, etter et par timers bruk..(Svidd olje eller noe slikt lukter det :hmm: )

Lenke til kommentar
JEg bruker et Hercules Radeon 9000 pro kort, det integrerte klarte ikke å lage et bilde på Tven min..

 

Ellers er programvare å alt sånn ok, men du har ikke alltid så mange valgmuligheter. kan f.eks ikke inne i windows høre på MP3 som ligger på HD. Mens dette fungere fint med instant-on.

 

Eneste som irriterer meg til nå er at den lukter litt rart, etter et par timers bruk..(Svidd olje eller noe slikt lukter det :hmm: )

Hæ, kan du ikke spille mp3 fra hdd når du er i windows?? hva slags restriksjon er det?

 

Er den lukten noe som vedvarer, eller var det i begynnelsen? Har merket det samme på min pc noen ganger når jeg har byttet til nye komponenter.

 

Er det noe med det radeonkortet som gjør det kompatibelt med Xcuben, eller kan man velge hvilket kort man vil?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

beklager at det tar så lang tid å svare, vært på ferie..

 

Lukten er delvis borte nå...

 

Det med MP3, du kan bare spille av mp3 i windows mode hvis mp3 finnes på my shared folder eller eksternt(CD, minnepenn etc)

 

men slikt går sikkert an å fikse... :cool:

 

 

Grafikk kortet er sikker helt tilfeldig, men regner med at det er mange kort som er kompatible.......

Endret av HMDS
Lenke til kommentar

Jeg må si meg strålende fornøyd med min Soltek Qbic 3401A.

Kjører socket 478, 2.8ghz 800fsb, HT.

1024mb kingston ram (2 x 512)- pc3200

160gb sata harddisk

sony 16x dl brenner

samsung dvd-spiller

msi geforce 6800gt

innebygget surroundlyd m. optisk ut

innebygget lan

250w psu

 

lyd er lavere enn de fleste vanlige pc'er, kjører da med OEM cpukjøler og OEM grafikk-kjøler. Valgte MSI kortet delvis pga. viftestøy. (har stillt den på lavest mulig hastighet).

 

hovedkortet kontrollerer viftene fint, etter temp.

så kan jeg stille "minimum" nivå på lyd jeg vil ha.. silent, medium eller low, elns.

Lenke til kommentar
Lukten er delvis borte nå...

 

Det med MP3, du kan bare spille av mp3 i windows mode hvis mp3 finnes på my shared folder eller eksternt(CD, minnepenn etc)

 

men slikt går sikkert an å fikse... :cool:

 

 

Grafikk kortet er sikker helt tilfeldig, men regner med at det er mange kort som er kompatible.......

Da satser jeg på at lukten bare er et "innkjørnings"-problem.

 

Visste at du må bruke spesielle kataloger for å spille mp3 fra hdd i InstantOn, men ikke at det var det samme i windows-mode... har du testet med den nyeste biosen? Den skal forbedre en del andre ting iallefall, som at du kan velge skjermkort fra bios uten å bytte fysisk.

 

Ser ut til at det blir xcube av på meg også om ikke lenge, men lurer på om jeg skal vente på ea915 med mce? :hmm:

Lenke til kommentar

Ville kanskje ha ventet litt..hvis du kan :hmm:

 

 

Nå har det seg slik at jeg ikke har internett hjemme(ennå)....eller skjerm(snart..kanskje) så xcube'n står bare å samler støv, eller blir brukt til å spille musikk.

 

HAr altså ikke testet alt, men mesteparten er blitt grundig testet.

 

Men Aopen fikser sikkert insant on best foreløbig

 

lykke til med kjøpet uansett :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ca 1 døgn etter forrige innlegg gikk hovedkortet mitt til hel*****! fikk pengene tilbake, så da gikk jeg likegodt til innkjøp av en av en xcube med en gang. bortsett fra ny intel3.2ghz brukte jeg delene fra den gamle pcen.

Hadde ingen problemer med å installere noe som helst, og maskinen fungerer perfekt! det eneste som støyer i den er harddisken (seagate). ble også overrasket over hvor liten den er! alt i alt, er jeg storfornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...