Gå til innhold

HTPC Software: Hvilket?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg hjemmekino til høsten, når man har hjemmekino og er pc freak trenger man selvfølgelig HTPC :D

 

Jeg har kikket litt rundt på nettet etter et HTPC "OS" men kan ikke se å finne det rette, har testet mediaportal men det falt ikke helt i smak.

 

Noen som vet om noen andre (gratis) som funker bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GB-PVR er en gratis "personal video recorder" som fungerer sammen med xmltv, slik at man kan få norsk programguide.

 

http://www.gbpvr.com/

 

Den fungerer på min PC sammen med Hauppauge PVR-150 TV-kort. Det finnes også diverse plug-ins, for eksempel "jukebox" for musikk og Win XP MCE lignende skin.

 

(Jeg fikk imidlertid et problem sammen med norsk Win XP Home SP2. Det var en utgang på et videofilter i Windows som hadde fått norsk navn! Problemet ble løst ved søking på forumet på GB-PVR siden og nedlasting av et program som kunne endre navnet.)

Lenke til kommentar
Testet den nå, skikkelig kult, men den gjorde noe helt feil :(

Når jeg begynte å se på mine nedlastede filer ble det 4:3, men de er 16:9 som standard.

 

Er det sånn det er eller går det ann å fikse det?

Det lar seg fikse. Husker ikke akkurat hvilken setting det er, men du må gjøre endringer i oppsettet til ffdshow (som jeg regner med du har innstallert).

Lenke til kommentar

 

Ser ut som om jeg kommer til å kjøpe meg WinXP Media center editl. akkurat nå :D

hm.. ville ikke anbefalt og bruker penger på det da. det er jo en helt standard win xp versjon med et ekstra media center program bare. og det programmet er så ræva at du kommer ikke til og bruke det uansett. nei bruk heller et ordentlig tredjepartsprogram som mediacenter.

 

Meedio syntes jeg er et rimelig flott media center program, det het myHTPC før, men nå heter det medio og koster penger. skal du invistere i et mediacenter så ville jeg heller valgt det,

 

http://www.meedio.com/

Lenke til kommentar

Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det?

Lenke til kommentar
Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det?

iMon er vel bare programvaren til fjernkontrollen... Ikke akkurat PVR software. Som nevnt tidligere, er GB-PVR mitt beste råd. Gratis og funker bra. Uansett hva du velger bør du beregne å bruke en del tid på fikling for å få alt satt opp og fungerende.

Lenke til kommentar
Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det?

iMon er vel bare programvaren til fjernkontrollen... Ikke akkurat PVR software. Som nevnt tidligere, er GB-PVR mitt beste råd. Gratis og funker bra. Uansett hva du velger bør du beregne å bruke en del tid på fikling for å få alt satt opp og fungerende.

iMon leveres med Multimedian, fullverdig alternativ til f.eks. MCE 2005.

Lenke til kommentar
Så på screenshots på siden til meedio, syns det ligner forferdelig på Mediaportal, men som masterboy sa så er mediaportal tregere. Kikka litt på det som fulgte med Silverstone kabinettet jeg skal ha Silverstone LC10M der følger det med et media program som heter iMon, vet ikke hvordan dette er, noen som har vært borti det?

iMon er vel bare programvaren til fjernkontrollen... Ikke akkurat PVR software. Som nevnt tidligere, er GB-PVR mitt beste råd. Gratis og funker bra. Uansett hva du velger bør du beregne å bruke en del tid på fikling for å få alt satt opp og fungerende.

iMon leveres med Multimedian, fullverdig alternativ til f.eks. MCE 2005.

Det var det jeg også mente, tror jeg leste det et sted, men er ikke kar omå huske hvor :p

Lenke til kommentar

nå har jeg testa mediaportal såvidt her, førsteintrykket er at det er ganske tungdrevent og litt små buggy. virket avansert, mye muligheter men krever vel litt og sette seg inn i det.

 

strevde litt med og finne ut hvordan jeg kan søke etter tv kanaler automatisk, fant bare manuelle innskrivningsgreier så det orka jeg ikke styre så mye med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...