Gå til innhold

HK, Cpu, ram, gpu, psu, kjøler. ca. 9500kr


Anbefalte innlegg

Hei..

Nå skal jeg bestille nye deler, så jeg trenger et kjapt svar på om dette passer fint sammen, og om det er bra..

Bestiller varene fra plassene jeg linker til, siden det er de som har varene inne akuratt NÅ.

 

3500+ "winchester" 939, 1gb twinmos, 6800GT PCI-e MSI, A8N-SLI DeLuxe

 

Hovedkort, CPU, RAM, Skjermkort.

 

De 4 delene kommer på 7 665,00 kr..

 

Så utenom det, så skal jeg også ha dette Kabinettet (samme som Dette, men de har ikke på lager på MicroPlex), StrømForsyning og CPU Kjøler.

 

Kabinettet kommer på 795kr, og strømforsyning + kjøler kommer på 990kr tilsammen.

 

Frakt blir ca. 120kr fra hver plass..

 

Så kan ca. denne prisen stemme fint?

 

Deler fra NetShop .............. 7665kr

Kabinett fra digital impuls .... 795kr

PSU og Kjøler fra microplex... 990kr

Frakt x3 ................................ 360kr

 

SUM .................................... 9810kr

 

 

 

Er det noe jeg har glemt i lista mi?

HDD, skjerm, tastatur, mus, høyttalere har jeg selv..

 

Er det noen kabler jeg trenger, eller følger sånt med hk / kabinett?

 

 

Hadde vært kjekt med svar så kjapt som mulig, siden jeg skal bestille i natt, eller når jeg våkner igjen om morgenen..

 

 

og hvordan er oppsettet til overklokking?

bra, dårlig?

hvordan er hver del til overklokking?

Cpu, hk, ram, gpu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm for det første så ville JEG byttet ut disse delene:

CPU: kjøp "Venice" versjonen av 3500+ da denne er versjon 2 som er både kjøligere og bruker mindre strøm og er dermed mer OK venlig=)!

 

Skjermkort: Kjøp X800XL da dette yter bedre en 6800GT og er billigere, ingen tvil! Kjøper du 6800GT så må du virkelig være Besatt av Nvidia:S

 

Ram: Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR (http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3977) er skikkelig bra brikker!

 

HK: det er et bra HK, ville selv valgt det!

 

Ellers så ser det bra ut, PSU er veldig bra med stabil levering av strøm, CPU kjøleren har jeg ikke hørt noe annet en bra om:)

Eneste JEG ville ha gjort er å finne meg et kabinett på MP så jeg slapp å handle fra hele 3! butikker!

Sjekk ut CM Stacker( Skulle JEG kjøpt kabinett nå så hadde det blitt det uten tvil=))

 

Lykke til... dette ser bra ut:) vurderer å kjøpe et lignende oppsett selv=)

Lenke til kommentar

Offtopic Når det gjelder hva fanboys sier angående X800XL og GF6800 GT, så ta dette med en klype salt. Å skille de to fra hverandre er umulig, det blir en smakssak. Når du først skal kjøpe et SLI-kort, så er det komplett idioti å velge X800XL. Har du et vanlig PCI-e basert hovedkort så blir saken en annen.

 

Ontopic: Når det gjelder kabler så kommer alle kabler som skal tilsluttes hovedkort fra kabinett med kabinettet. Harddisk-kabler går jeg ut ifra at du har selv, hvis ikke må du kjøpe med disse. Ellers kan det være lurt å kjøpe kjølepasta til cpu'en din. Lykke til!

 

Edit: Oppsettet er ok til overklokking. Cpu kan fint overklokkes. Litt usikker på rammen ettersom det der er budsjett-ram. Du kan være heldig å få to stykk brikker som tåler å klokkes. GPU kan visstnok lett klokkes til Ultra-hastighet uten videre problemer. (Kan godt ta av kjøler og bytte til bedre kjølepasta hvis du skal klokke skjermkortet).

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar

Tester jeg har sett viser at X800XL slår 6800GT pluss at det er billigere!

Når ATI's AMR kommer så kan han bruke XL kortet og kjøpe et nytt ATI kort som er dobbelt så bra som alle kort som er på markedet nå og bruke XL som slave og det nye ATI kortet som master, dermed får han all ny teknologi samtidig som en helt sinnsyk ytelse! så ikke kom å kall meg for idiot/forslagene mine som idioti:S

 

 

Edit: Testene viser at 6800GT og X800XL ligger relativt likt på skalaen og at noen ganger er det ene bedre en det andre og omvendt!

MEN det som er saken er at X800XL får du mer for pengene pga at det er billigere=)

Endret av king_pedersen
Lenke til kommentar

Slapp av, jeg sa at når han først skal gå for SLI, så er det idioti å velge X800XL.

 

Dessuten, hvis han skal ha AMR når det kommer, så må han i tillegg bytte ut hovedkort, en ekstrautgift på ihvertfall 1500,-, og vips så er prisdifferansen mellom 6800GT og X800XL borte.

 

Ergo: Skal han ha SLI --> 6800GT, Hvis ikke --> Smakssak.

 

OT: Jeg bryr meg fint lite om hvilke tester folk har sett/viser meg. Jeg har sett like mange tester hvor 6800GT vinner som omvendt.

Lenke til kommentar

Glemte å si det, men jeg går KUN for nVidia!

Skal feire når jeg har fått meg en ny PC med nVidia og ikke ATI!

 

Ville selv også ha "Venice" utgaven av CPU'en, men det er ingen som har den på lager.. :(

 

Ram'en kan jeg ikke ta noe dyrere av..

Er allerede over grensa..

 

Og er det noen som kan gi meg en link som viser hvor bra de forsjellige skjermkortene yter?

 

og en ting til..

ca. hvor langt kan den cpu'en klokkes?

Kan den nå hastigheten til en 4000+?

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen side som viser ytelsesforskjell mellom diverse nVidia-kort, men du kan jo se på erfaringene fra prisguiden, det bør gi en liten pekepinn.

 

Jeg har hørt at XP3000+ visstnok skal komme ganske nære 4000+ med skikkelig kjøling, så det er vel rimelig å anta at du skal klare å nå 4000 med 3500+.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok heller gått for noe som dette (fra prisguiden):

Rimeligst webshopper for følgende produkter:

AMD Athlon 64 3000+ ''Venice'' 1268,- MPX

Point Of View Geforce PCX 6800 ULTRA PCIE 3595,- Mamoz

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D 1395,- Netshop

Maxtor DiamondMax 10 200 GB S-ATA NCQ 865,- Databutikken

OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512) Rev 2 1595,- Netshop

Ditt forslag på Kabinett 795,-

Ditt forslag på PSU 695,-

Lenke til kommentar
Jeg ville nok heller gått for noe som dette (fra prisguiden):

Rimeligst webshopper for følgende produkter:

AMD Athlon 64 3000+ ''Venice'' 1268,- MPX

Point Of View Geforce PCX 6800 ULTRA PCIE 3595,- Mamoz

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D 1395,- Netshop

Maxtor DiamondMax 10 200 GB S-ATA NCQ 865,- Databutikken

OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512) Rev 2 1595,- Netshop

Ditt forslag på Kabinett 795,-

Ditt forslag på PSU 695,-

Skjermkort tilbudet går vel ut i kveld kl 24.00 , så da må han bestille idag ;)

Lenke til kommentar

Supert!

 

Gleder meg så sinnsykt at jeg klarer ikke å holde ut mer! :p

 

Har aldri opplevd å ha / prøve en så god PC, og jeg som er en stor gamer! :p

 

btw..

Er en kamerat av meg som skulle ha en hdd fra NetShop og noe stasj fra MP, så jeg sparte en del peng i frakt der..

Han skal betale 40-50% av frakten fra begge de plassene! :D

 

 

Men det ang. kabler..

 

Kan ikke ta IDE kabler o.l. fra denne PC'en, siden den skal brukes av mamma..

Alt jeg stikker av med fra denne er HDD'ene, dvd-brenneren, skjerm, tastatur, mus..

 

Men er det noen kabler jeg trenger, så kan jeg bare stikke ned til den lokale PC sjappa og få meg noen .. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...