Gå til innhold

x800 vs 6800nu AGP


Anbefalte innlegg

6800nu og x800 koster nesten like mye.. rundt 2000kr.. fordelen med x800 er att det har 256mb gddr3, og fordelen med 6800nu er att den kan åpne de 4 siste pipelines? eller tar jeg feil? hvem lønner det seg og velge her? ytelses messig slik som de er, og hvem er best når det kommer til overklokking?

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=150202

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37217

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husk at det er ikke garantert at du får åpnet de siste 4 pipes.

det er lenge siden jeg har hørt at noen har klart det. produsentene har endrer strukturen på kortene så det skal være vanskligere.

 

av de to kortene ville jeg valgt x800 pga mer minne, men de yter ganske likt.

Lenke til kommentar
Jeg tror 6800NU vil være det beste valget. Du har muligheten for å åpne flere pipes og tror generelt at det vil bli det beste valget.

OM du får åpna de ja, er ingen garanti for det, og i tillegg er det flere exempler på at korta ryker etter bare noen få mnd'er pga at de ikke takler hardkjøret

Lenke til kommentar

har sett på noen tester nå, og det ser ut til att de yter ganske likt.. men på en test så skrev de att ATi kortet var hakket raskere.. men uansett.. er det noen som har kjøpt seg X800 256mb her a? og en ting til.. blir en Pentium 2.4ghz flaskehals her?

Lenke til kommentar
har sett på noen tester nå, og det ser ut til att de yter ganske likt.. men på en test så skrev de att ATi kortet var hakket raskere.. men uansett.. er det noen som har kjøpt seg X800 256mb her a? og en ting til.. blir en Pentium 2.4ghz flaskehals her?

Jeg ahr ikke det kortet men jeg tror ikke din CPU vil bli flaskehals, 2,4Ghz skulle nok holde en stund tror jeg.

Lenke til kommentar
har sett på noen tester nå, og det ser ut til att de yter ganske likt.. men på en test så skrev de att ATi kortet var hakket raskere.. men uansett.. er det noen som har kjøpt seg X800 256mb her a? og en ting til.. blir en Pentium 2.4ghz flaskehals her?

Jeg ahr ikke det kortet men jeg tror ikke din CPU vil bli flaskehals, 2,4Ghz skulle nok holde en stund tror jeg.

2.4 intel ghz er jo ikke no særlig å skryte av da...yter jo cirka likt som en athlon xp 2400+.

Lenke til kommentar

Blir nok en liten flaskehals, du kan jo bare klokke opp cpu da, eller kjøpe ny.

har selv 6800nu, fikk åpnet alle pipes uten problemer og det virker fortsatt uten feil, har hatt det snart 1år.

kjører i 1024x768, har ingen ram problemer da ihvertfall, uansett så kommer det sikkert bare et kort lagg innimellom vis du kjører 1600x1200 og oppover.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...