Gå til innhold

Hvordan blir nettet på nesteårs TG?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva mener du med nettet? mener du nettverket, eller Nettet ?

 

 

nettverket er de avhengig av sponsorer hvert år; i år fikk de sponset alle switchene, og kjørte med gigabit uplink, men de cappa båndbredden til max 200Mbit pr. bordswitch.

 

 

Internett er det lagt opp en fiber til vikingskipet fra banetele, så man kan vel regne med at det blir samme gigabit-linja neste år også.

Lenke til kommentar

Internett-linja vil nok bli samme gamle 1gbps linja, som laaknor sier.

 

Det er nettverket jeg er mest spent på. Personlig hadde jeg masse problemer med nettet i år, og hadde dårlig fart under hele partyet. Vet at det e rveldig mange som var fornøyd.

 

Man kan ikke regne med at bordswitcbene vil bli på 1gbit neste år. Utstyr som takler den mengden data er ikke mulig å skaffe for dødlige, og serlig ikke i et kvanta på 300++.

 

Regner med a det blir 100mbit mellom portene på switchene, og at de er koblet opp mot core med 1gbit. Hvordan de kobler core er jeg mer usikker på, derimot.

Lenke til kommentar

Hvorfor klager alle over nettet på TG? Er det så veldig viktig? Er mye annet å gjør på... ;)

 

Folk må også forstå at fordet om TG er størst så vil det ikke si at alt skal skje problem fritt. Det er en stor kunst å klare å koble opp så mange maskiner når det ikke finnes muligheter for testing. Det blir gjort på rekord tid, og rekord store mengder med data skal overføres. Naturligvis blir det belastning. Og folk som klager.

(Som å høre han TG-info duden snakke det. Sto vel i info:desk han. Sjef eller no...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...