magnemoe Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg kjøpte en 160gb western digital disk for noen måneder siden, og har hat store problemer med den. Brukte et HD kopierings program for å speile disken fra den gamle WD 80gb disken, husker ikke navnet på programet men det var ikke ghost, disken virket fint etter speiling. partisonerte den i en 120gb ntfs partisjon og en 40gb fat32. bruker den gamle 80gb disken til backup. Så sjer det, scandisk starter etter reboot, mesteparten av filene på fat32 paritsjonen er omgjort til lost clusters, den bruker flere timer på disksjekk, heldigvis uten store tap av data siden den var lite brukt så alt lå på backup også. Overflate kontroll viser ingen feil. Så sjer det noe lignende på ntfs en måned etterpå også her en flere timers sjekk, heldigvis mister jeg ikke data her, alle filene blir restored. I går fikk jeg ny feil på fat32 partisjon denne gangen ingen feil på de filene jeg kopierte inn fra backup, men ca 5gb med cd images gikk tapt, disse overlevde det første problemet. Noen annelse hva som kan være feil her? alle reboots var kontrolerte og hd raporterer ingen overflate feil i chkdsk.
Lollapalooza Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Råd: Et godt råd, ikke bruk FAT32 med store disker, blir som regel bare problemer, snakker etter egen erfaring. Svar: Jeg vet ikke hva som er galt, sannsynligvis noe med FAT32.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå