philrupp Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Hei. Jeg har startproblemer i rått vær. Da bare kinner og kinner bilen uten å slå inn. Den vil heller ikke starte når jeg forsøker å trille den i gang. I varmt og fint vær starter den uten problemer. Noen som kan hjelpe? Kan ikke være kondens da tanken er full. Bilen er en Nissan Micra 94-mod.
Steyni Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Hei. Jeg har startproblemer i rått vær. Da bare kinner og kinner bilen uten å slå inn. Den vil heller ikke starte når jeg forsøker å trille den i gang. I varmt og fint vær starter den uten problemer. Noen som kan hjelpe? Kan ikke være kondens da tanken er full. Bilen er en Nissan Micra 94-mod. fuktighet ved tennplugger . bare en tanke.
philrupp Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Skrevet 20. mai 2005 Takk! Andre forslag? Får ikke sjekket bilen før i ettermiddag og da hadde det vært greitt med en del sjekkpunkter.
otis Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Rotor og fordeler lokk. Kan jo være sprekker i lokket som gjør at det er vanskelig å starte.
trondbue Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Har ikke så veldig mye peiling på bil, men jeg ville sjekket om det var fukt i fordeleren også.
agvg Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Hei. Jeg har startproblemer i rått vær. Da bare kinner og kinner bilen uten å slå inn. Den vil heller ikke starte når jeg forsøker å trille den i gang. I varmt og fint vær starter den uten problemer. Noen som kan hjelpe? Denne har vel vanlig fordeler og dermed er dette ganske sannsynlig dårlig, fordelerlokk, rotor og tennpluggkabler. Dette er slitedeler og de må fornyes etter en del år, isolasjonsevnen taper seg og dermed vil fuktigvær skape overslag og driftsforstyrrelse. Bør ikke koste noe særlig mer enn 1000,-
philrupp Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Har ikke vært opp med fordeleren, men trodde at det ikke var noen rotor, men elektronisk.. Bilen startet etter å ha stått 1-2 timer i sola...
agvg Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Har ikke vært opp med fordeleren, men trodde at det ikke var noen rotor, men elektronisk.. Bilen startet etter å ha stått 1-2 timer i sola... De fleste biler fra den tiden har fordeler, det har ingenting og si at tenningsystemet er elektronisk. Disse tingen er lite og se på, de byttes bare ut hvis de er gamle og symptomene du beskriver er svært typiske for dårlig tenningsystem med overslag. Sola tørker opp kondensen som skaper overslaget som gjør at den ikke starter, ganske logisk.
62 Comet V8 Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 de fleste bensinbiler har da en fordeler.. gnisten kommer fra coilen og fordeles til rett plugg.. om det er elektronisk tenning eller ikke har stort sett noe å bety for hvordan motoren signaliserer at den skal tenne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå